• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orient Star diver 300m, erfarenheter?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Orients egen version av Submariner, Planet Ocean, Marinemaster. Faktist så fanns denna i tankarna innan jag köpte min MM300 med tanke på att den är lite billigare, men samtidigt känns den lite som av en plankning av Seikos ikon. Men den är större och tyngre så suget är inte helt borta ändå :p Kan tycka urtavlan kan kännas lite rörig med kraftreserven och loggan. Någgon som ägt den och har erfarenheter av den?

20120520_5ff3e9.jpg

20120520_cdb5f1.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tycker den är cool, kanske ligger lite väl högt i pris, sen känns det som att det har tagits lite väl mycket från MM300, men det är väl kanske förlåtligt eftersom Orient numera ägs av Seiko.
 
V

Viggen

Guest
Snygg boett, men länken verkade vara av sämre kvalitet än på MM300´an. :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
Den där hamnade också på min radar, inte helt tokig faktiskt. En schysst begagnad till ett bra pris så skulle den vara värd att prova!
 
Topp