• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orient utan fläktrökarlogo?

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag gillar utseendet på en hel del Orientklockor och tycker att de verkar grymma för pengen. De har ju en massa roliga tavelfärger med mera. Finns det några som inte har den fruktansvärda cigarettpakets logotypen? Den har stoppat mig flera gånger vid köpknappen.

"what has been seen cannot be unseen"
logo_cu_1.jpg
Rothmans_KS_Blue_Pack (2).jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag gillar utseendet på en hel del Orientklockor och tycker att de verkar grymma för pengen. De har ju en massa roliga tavelfärger med mera. Finns det några som inte har den fruktansvärda cigarettpakets logotypen? Den har stoppat mig flera gånger vid köpknappen.

"what has been seen cannot be unseen"
logo_cu_1.jpg
Rothmans_KS_Blue_Pack (2).jpg

Tror aldrig att jag hållit med någon mer än vad jag gör just nu.
Det är verkligen det enda som hindrar mig från att köpa en Orient.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar utseendet på en hel del Orientklockor och tycker att de verkar grymma för pengen. De har ju en massa roliga tavelfärger med mera. Finns det några som inte har den fruktansvärda cigarettpakets logotypen? Den har stoppat mig flera gånger vid köpknappen.
"what has been seen cannot be unseen"
logo_cu_1.jpg
Rothmans_KS_Blue_Pack (2).jpg
Precis det som har hindrat mig också. Det finns en hel del fina Orient (minus loggan då...)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jupp.
Star, Royal, en del vintage, eller vad som helst som är tillverkat i Brasilien (typ Poseidon).
imag1193-jpg.165801



Star är ett snäpp över de vanliga och Royal är ett snäpp över dessa (typ Orients GS, säljs bara i Japan plus en på K&S nu).

Jag har sett några med gul och med orange tavla, de var riktigt koola. Dykare om jag inte minns fel.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag har sett några med gul och med orange tavla, de var riktigt koola. Dykare om jag inte minns fel.
Dessa?
orient300m200m-s.jpg

300m är första generationen av den som nu säljs med den förhatliga loggan. ;)
Vet att @vonbahr hade en svart till salu men inte hur det gick.
200m kallas revolver och är lillebror och kan likställas med en M-force fast med sämre verk och mineral istället för safir. Finns ett par på Ebay nu.
Dessa har inte tillverkats sedan 2009 (kanske något senare för revolvern) och är de första och sista sista dykarna från Orient Star (även om nuvarande Orientmärkta sat diver är en uppgraderad version av den) då Orient inte tyckte tooliga dykare passade in i det de ville förmedla med den linjen.

Annars var det nån 80-talsdykare med orange du sett då de en period bara körde med text på tavlan.

Edit// Finns några damklockor i sortimentet nu med bara text också. :rolleyes:
 
Senast ändrad:

kapahoo

Omega
Kan tycka att namn och logo är identitetsstsarkt och åtm ok rent stilmässigt i sitt sammanhang men att det där "Water Resist" ser illa ut.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Håller även jag med till viss del. På min black Ray så stör jag mig inte, är väl iof van. Var lite sugen på en orient flight ett tag.
a702a62c39af856caa954b43687280dc.jpg

Men jag stör mig på loggan, den syns för mycket nått sätt. Även Water resist i kursiv skrivstil som tidigare nämnts känns sådär .... kan inte förklara men det är nått jag stör mig på! Tror iof det är en vanesak på den klockans med.
Tror det är många tyvärr som inte köper en orient pga dess logga vilket är väldigt synd! Grymt bra kvalité för lite pengar!
 
Topp