• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Orientuhren.de. Betalat men inte fått klockan

Hej klockvänner. Det är nämligen så att jag blev medlem och beställde en klocka från www.orientuhren.de den 20/10. Eftersom jag inte har PayPal, så valde jag att betala med det andra betalningsalternativet, "money transfer". Och eftersom de inte skickar klockan förrän de har fått pengarna så betalade jag. Jag fick ett ordernummer och en bekräftelse till min e-post att beställningen var gjord. Allt såg bra ut tills igår, för då försvann min order på deras hemsida. När jag nu loggar in på deras hemsida så finns ingen orderhistorik. Det fanns det förut. Är nu lite orolig över detta. Har ju betalat för klockan. Jag mejlade de igår men ännu inte fått något svar. Har jag blivit lurad? Ni som har handlat därifrån, hur har ni upplevt de? Behöver hjälp!

Visserligen inte handlat från dem men heller aldrig hört talas om att någon blivit lurad. De har gott rykte.
Däremot har de haft strul med sajten. Kan vara en uppgradering som gått snett och det försvunnit.
Tror nog du får svar på mailet och klockan skickad till dig.
Vad var status på ordern innan det försvann?
Tänkte om det arkiveras nånstans efter de skickar.

Visserligen inte handlat från dem men heller aldrig hört talas om att någon blivit lurad. De har gott rykte.
Däremot har de haft strul med sajten. Kan vara en uppgradering som gått snett och det försvunnit.
Tror nog du får svar på mailet och klockan skickad till dig.
Vad var status på ordern innan det försvann?
Tänkte om det arkiveras nånstans efter de skickar.

Tack för ditt snabba svar!
Okej. Då får hoppas jag att det är så. Dvs att det är ngt "fel" med hemsidan efter någon slags uppdatering de nyligen gjort eller nåt. Jag minns inte exakt vad det stod som status efter jag gjorde beställningen eftersom det har försvunnit, men det var något i stil med "item ordered waiting for shipment". Hoppas verkligen att jag får svar på mejl under veckan! Jag återkommer sedan med svar om hur det gått.

Köpt därifrån ett par gånger, dock betalade jag med PayPal både gångerna och det fungerade bra. De är väldigt seriösa enligt mig och du kommer säkert få ett svar snart :) Lycka till!

De kan vara sega på att svara på mail - även leverans. Kan ta upp till två veckor.

Jag har beställt därifrån säkert 5 ggr utan problem.

Det är ju dock inte så konstigt att klockan inte kommit än. Banköverföring fredag förra veckan, synlig på deras konto typ på tisdag denna vecka. I bästa fall skickade de klockan igår och den kanske landar hos dig imorgon eller på måndag?

Fick svar på mejlen idag. De skriver att det är något fel i systemet som har gjort så att min beställning har försvunnit, precis som Mforce skrev. De bad om ursäkt för detta och för den extra förseningen som nu blir. Känns lite bättre nu ändå nu när jag har svar från de. Så nu väntar jag bara på att de ska lösa det som de har lovat och lägga in en ny order åt mig, så att även jag kan se det på hemsidan. Än så länge har jag jag inte fått någon. Återkommer.

Så arg man blir!

Den 27/10 får jag ett mail från orientuhren.de där en viss Olaf skriver till mig om att klockan nu äntligen är på väg till mig och ger mig ett shipping id. Blir såklart jätteglad av att läsa det och jag går in och spårar paketet nästan varje dag och allt verkar se bra ut. Men, idag när jag skulle kolla var paketet var, så står det att den är i Östhammar. Vad i helv tänkte jag. Jag bor ju i Stockholm. Först tänkte jag att det var posten som har slarvat som vanligt. Men efter ett samtal med postnord så blev jag bekräftad om att orientuhren.de har gett mig FEL shipping id och att jag har hela tiden spårat någon annans vara! Så jäkla jobbigt detta. Jag har ju som sagt betalat för klockan! Nu har jag återigen skrivit ett till mejl till orientuhren.de och väntar på svar. Suck....

Tillbaka
Topp