• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Original eller inte?

Jockinho

Patek
2-Faktor
Han vet inte om den är original eller inte men vill ha 1500kr? Låter jäkligt dumt i mina ögon, går ju köpa ett vettigt aftermarket för någon hundring så det borde klart och tydligt då stå att han ej vet om det är original i annonsen tycker jag...
 

Apansson

Torpare
Fotar den med Rob Engström-underlag och vet inte om den är original? Ser misstänkt ut om man nu fotar med en som bakgrund för att få det att se bra ut...
För övrigt fattar jag inte hur man lyckas repa en sån bezel, jag kör min i cykelverkstad och drar i den i en hel del skit dagligen, har inte ett enda märke på bezeln...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Ska komma från en PO 09 som säljaren satt svart på. Mycket trevlig säljare som svarar snabbt.
Men som sagt är denna orginal? Tänkte det kunde bli min sommardress till PO`n.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det är ju en trevlig bezel, men mindre kul om du köper den och den inte passar. Har han nåt foto på sin PO med den bezelen på?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Ligger med en länk i början an tråden. Där är en hel del bilder.
Får för mig själv att den ser original ut med tanke på "pärlan" men siffrorna får mig att tveka.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fotar den med Rob Engström-underlag och vet inte om den är original? Ser misstänkt ut om man nu fotar med en som bakgrund för att få det att se bra ut...
För övrigt fattar jag inte hur man lyckas repa en sån bezel, jag kör min i cykelverkstad och drar i den i en hel del skit dagligen, har inte ett enda märke på bezeln...
Till PO2500 är inlägget i aluminium och lätt att repa. Jag har själv repor på min (främst första kvarten)
image.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Aha! Man lär sig något nytt varje dag! Det är därför den upplevs som mycket mer glansig också förmodar jag!
Faktiskt är inlägget till nya 8500 också i aluminium till den orangea versionen då man inte lyckats framställa den keramiskt. Detta fram till i år då en orange keramiskt inlägg presenterats;
image.jpg


Limited Edition of 8 Pieces

The case, in platinum, measures 43.5mm. It has an AR-coated sapphire crystal, a sapphire display back, and it is water resistant to 600 meters. The bezel ring is made from orange ceramic (patent pending), a world premiere.
 

Apansson

Torpare
Faktiskt är inlägget till nya 8500 också i aluminium till den orangea versionen då man inte lyckats framställa den keramiskt. Detta fram till i år då en orange keramiskt inlägg presenterats;
image.jpg


Limited Edition of 8 Pieces

The case, in platinum, measures 43.5mm. It has an AR-coated sapphire crystal, a sapphire display back, and it is water resistant to 600 meters. The bezel ring is made from orange ceramic (patent pending), a world premiere.

Jaså! Ja, jag har då inte lyckats chippa/repa min över huvud taget på min orange 8500. Folk måste vara riktigt elaka mot sina klockor!
 

Apansson

Torpare
Jag tyckte med att det blev repor väldigt lätt i aluminium bezeln så sålde min planet ocean till fördel för annat! Väldigt fin klocka annars!
Fascinerande, kanske har ett exemplariskt...exemplar. Tycker att jag dragit i den rätt många gånger!

Du är naturligtvis vårdande om klockan, trots mekandet, som en sann klocknörd :)


Skickas från min iPhone
Haha ja, kanske. Den får sig dock nån smäll om dagen!
 
Topp