• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Original IWC

Raz

Basic
Hej,

Det kanske är lite av en nybörjarfråga men jag skulle behöva lite hjälp på hur man enkelt ser/spårar en IWC-klocka om den finns i en nummerserie och hur man validerar det. Jag har köpt klockor av personer här på forumet bl.a. och det ger då en form av garanti men utanför det så känns det väldigt svajigt.

Hur ser jag att klockan är ok? Vad ska jag hålla ögonen på och vad förekommer på nätet som är icke ok (äkta). Väldigt tacksam för svar!

/R

Att bara stirra sig blind på serienummer eller liknande kan ibland vara missvisande då "välgjorda" kopior så klart sätter samma serienummer som på en äkta klocka. Som du själv skriver så brukar jag kolla runt på Klocksnack där du har en extra trygghet, utanför forumet gäller det att "köpa säljaren".

En liten indikator kan vara att fråga i denna tråden och lägga upp bilder. https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/page-135#post-3114750

Det finns läskigt bra IWC-kopior. Jag hade inte köpt en IWC utan verifierat cert. Kolla cert och jämför med klockan, kontakta därefter ADn för att bekräfta certet.

Tillbaka
Topp