• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis 2017 (Next genartion)

Henke.calmar

Breitling
Tjohopp alla klockälskare! jag är ny här på forumet, Jag har fått information om att 2017 års modell av Oris Aquis skulle släppas i vissa butiker här i Sverige i April men än så länge har jag inte hittat något ställe. Någon som har koll mer exakt när var och hur ? Mvh Henke
 

Henke.calmar

Breitling
Nej den finns inte hos vilken urmakare som helst för tillfället men den är på G.. Fredmans ur i Stockholm fick in dom i fredags, Det har varit otroligt tryck på Oris efter beselworld 2017 så dom har haft problem att leverera i tid.
 

Norra

Panerai
Nej den finns inte hos vilken urmakare som helst för tillfället men den är på G.. Fredmans ur i Stockholm fick in dom i fredags, Det har varit otroligt tryck på Oris efter beselworld 2017 så dom har haft problem att leverera i tid.
Urmakare? Du kan beställa den hos vilken auktoriserad återförsäljare som helst, urmakare eller inte.
 

Henke.calmar

Breitling
Jag fick den förra veckan :)
 

Bilagor

  • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.jpg
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.jpg
    52.1 KB · Visningar: 366

Henke.calmar

Breitling
Ja den är som sagt en halv millimeter större och de känns ganska väl.. betydligt mer slimmad länk och horn.. "Aquis" har lagts till på urtavlan.. nya visare index.. kronan ser annorlunda ut och crownguardsen är polerade (grym detalj) over all ett grym facelift på en redan riktigt fin klocka. Aldrig varit så nöjd med ett klockköp :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hur bärs den jämfört med tidigare version, större eller mindre? Urtavlan är ju såklart större men förstår det som att man gjort om även hornen.
 

bionicbeagle

Friends of KS
Hur bärs den jämfört med tidigare version, större eller mindre? Urtavlan är ju såklart större men förstår det som att man gjort om även hornen.

Jag har tyvärr inte jämfört så noga med den gamla -- denna är min första Aquis.

Även om den är 43.5mm så tycker jag inte den känns gigantisk på armen -- förmodligen delvis för att bandhornen är ganska korta. Den största skillnaden jag märkte när jag tittade kort på den gamla och nya sida-vid-sida i butik var att länken var tjockare och hade större mellanrum mellan bitarna.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Jag har tyvärr inte jämfört så noga med den gamla -- denna är min första Aquis.

Även om den är 43.5mm så tycker jag inte den känns gigantisk på armen -- förmodligen delvis för att bandhornen är ganska korta. Den största skillnaden jag märkte när jag tittade kort på den gamla och nya sida-vid-sida i butik var att länken var tjockare och hade större mellanrum mellan bitarna.
Vet du om de banden som släpptes i samband med den nya modellen, passar den äldre Aquis?
Förstår om det är svårt att veta då du inte ägt den gamla visserligen.
 

bionicbeagle

Friends of KS
Vet du om de banden som släpptes i samband med den nya modellen, passar den äldre Aquis?
Förstår om det är svårt att veta då du inte ägt den gamla visserligen.

Jag frågade om gummi och dom berättade att det gamla skall passa rent fysiskt tydligen, men att skruvarna är nya (en "treuddad" variant) så dom inväntar verktyg för att göra själva bytet.

Det är lite oklart om banden passar den gamla modellen eftersom dom gjort om bandhornen lite tydligen -- skall researcha det i helgen. Vore ju lite dumt om så inte var fallet.
 
Topp