• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis date eller Oris 65 Diver

Aquis date eller 65 diver?

  • Aquis date

    Röster: 21 39.6%
  • 65 Diver

    Röster: 32 60.4%

  • Totala väljare
    53
HJÄLP!

Båda klockorna är snygga, men jag vet inte vilken jag ska välja (tyvärr har jag inte råd att köpa båda två :D).

Aquis date: http://www.uret.se/oris-diving-svart-stal-o435-mm-p-300280.html

65 Diver: http://www.uret.se/oris-diving-bla-stal-o42-mm-p-287218.html

- Länken till Aquis date är riktigt fet, utseendet på klockan är riktigt cleant. Klockan är väl lite "större" också - för- eller nackdel?

- Länken till 65 diver är lite tradigare, dock "händer det mer" i själva utseendet.

Vad tycker ni om respektive klocka?

Bifoga gärna wristshots om ni har :D.
 

JoeBravoe

Cartier
Saknar min Aquis Date på grund av den kändes så rejäl. Sedan är det som du nämner länken... Den är underbar.

Brukar ju dyka upp titt som tätt här på köp och sälj också. Borde gå att få hem begagnad för under 10k
 

JoeBravoe

Cartier
O så en bild från i somras

20170723_162752.jpg
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Aquis är i mitt tycke för stor för de flesta handleder (alltså helt en smaksak). 65 är riktigt snygg med de fyrkantiga indexen, ful (subjektivt) med de arabiska indexen.
 

Swejake

Omega
Jag har en Aquis som jag är mycket nöjd med. Riktigt mycket klocka för pengarna! Just nu får den dock rätt lite wrist time pga andra inköp.

Det är visserligen en stor klocka, men på gummiband (min favorit på den här klockan), så känns den betydligt mindre än med länk. Jag har aldrig riktigt förstått mig på 65 diver.
 

Rulle

Audemars
har bara prövat föregångarn till aquis men den boettformen gör att den passar alla..
65an verkar ju vara lite längre lug-lug så att säga...

har du prövat båda två?
 
Topp