• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oris Aquis Date, fråga angående piratkopior.

simpp4

Basic
Tja!
Länge sneglat på en Oris Aquis Date, hittade nu en i Finland och priset verkar bra. 9000 SEK för en två månader gammal.

Nu undrar jag bara om ngn skulle råka veta om denna modell piratkopierats i ngt skede? Det är alltså den förra modellen:
https://www.oris.ch/en/watch/oris-aquis-date/01-733-7653-4135-07-8-26-01peb

Bilder på exemplaret i fråga:
https://imgur.com/a/uEUP9

Kan jag vara säker på att den är äkta om jag får originalbox med samt garantikort, SN matchar? Har hört att det finns t.ex. ROLEX piratkopior där man köpt en och sedan massproducerat både garantikort och klocka... Antar detta förekommer mera sällan med ORIS, men har ärligt talat ingen aning...

Tvivlar starkt på att det gjorts kopior på denna modell.
Här på ks går dem för allt mellan 7.000 - 11.000kr helt beroende på om det är länk, gummi eller båda som medföljer.

Googlade runt lite och blev helt förskräkt av vad jag hittade!! Finns ju hur mycket som helst! Urk...
Man söker aldrig efter sånt så man var lyckligt ovetande.

Fick serienummer och prövade den på ORIS hemsida, den ger rätt modell, längd på garanti och stämmer i övrigt överens. Detta vore ju inte möjligt om man hade en pirat kopia?

Fick serienummer och prövade den på ORIS hemsida, den ger rätt modell, längd på garanti och stämmer i övrigt överens. Detta vore ju inte möjligt om man hade en pirat kopia?
Nu behöver det ju inte nödvändigtvis vara hans egna serienummer du fått.
Faktum är ju att klockan på bilden kanske inte är den du får i slutänden.
Sannolikt?
Njae, men inte någon omöjlighet.
Köp säljaren innan du köper klockan.

Om det inte är en väldigt special modell/speciellt utförande så skulle jag mycket hellre handlat på forumet.

Som sagt görs det kopior på ALLT här i världen men varför tycker ni kopior på Oris skulle vara så konstigt?

Kanske inte för oss dårar men det är ju ändå en dyr klocka som många drömmer om. Tänk på hur stor världen är :)

Tillbaka
Topp