• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis Date

Wenen

Breitling
Hallå medlemmar här på Klocksnack!

Helt ny här på Klocksnack och detta är mitt första inlägg. Har tidigare bara surfat runt och kikat lite på diverse trådar här tidigare.

Äger sen tidigare en Jacques Lemans Lugano, men för ungefär 2v sedan så införskaffade jag mig en Oris Aquis Date.

Det är just Orisen jag tänkte fokusera på i detta inlägg. Då det uppstod ett litet problem med den nu på morgonen. Orisen har inte lämnat handleden sedan jag köpte den, förutom i förrgår! Eftersom detta är mitt första automatiska ur så uppstod ett litet problem när jag skulle vrida upp den. Jag fick igång den utan större problem men skruvade lite mycket i läget där man enbart ändrar datum. Så nu är datumet inställt på 24:e. Kom inte på hur man backade datumet (om det nu går) så min fråga är, kan man "backa" datumet eller får jag bara hålla ut till den 24:e?

Tackar både för svar och ett bra forum!

Med vänlig hälsning, Wenen
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Snurra det framåt till den 21:a igen. Sedan drar du ut kronan helt och ställer fram tiden till rätt tid den 21:a.
Skulle väl kännas jävligt B att ha en fin klocka som visar att det är måndag redan på fredag.. Du vill väl inte hoppa över helgen?? ;)

Lycka till!

//Björn


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Wenen

Breitling
Snurra det framåt till den 21:a igen. Sedan drar du ut kronan helt och ställer fram tiden till rätt tid den 21:a.
Skulle väl kännas jävligt B att ha en fin klocka som visar att det är måndag redan på fredag.. Du vill väl inte hoppa över helgen?? ;)

Lycka till!

//Björn

Tänkte på möjligheten att skruva fram den ända fram till den 21:e men tänkte att det var bättre att kolla här först! Hade inte tid att kolla instruktionsmanualen nu på morgonen, så fick vända mig hit. Men tackar för ett snabbt svar :)

Trevlig helg!

/// Wenen

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp