• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris aquis date

Har fått oris aquis date på huvudet! Jag tycker den är jäkligt fin och med ceramiskt bezel! Jag undrar bara hur pass den står sig till tex planet ocean cal 2500 är den mycket sämre? Håller den tiden bra? Jag kan få en ny till ca 9000kr det får väl ändå anses som ett bra pris?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
En bra klocka är det helt klart. Tidhållning behöver du inte oroa dig för, håller tiden utan bekymmer. Har själv haft ett par och gillar dem väldigt mycket. Vid jämförelsen med just cal 2500 skulle jag säga att den inte är speciellt mycket sämre, kommer att fylla den funktion som du önskar helt enkelt. Vilken ref är det på den du kikat på?
 

hedbrg

Panerai
Framförallt är den mkt snyggare än PO :)
Tycker den är strået vassare på gummi än länk dock.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
9k från en svensk handlare är ett ok pris. Du gillar inte kronografer? Deras kronos är rätt trevliga dem också och kanske lite enklare att flippa när den tiden är kommen.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Funderar lite på gummi har PO på länk. Med gummit kan jag få den för ca 7500kr


Skulle nästan säga som de flesta här, utgångspunkten bör alltid vara på länk och sedan köper man till gummi, blir enklare att göra sig av med den då också.. Kan dock säga att den är betydligt mycket bekvämare på gummi än på länk, dock tycker jag det om nästan alla klockor :)
 
Det är inte från en svensk handlare! Det är från authenticwatches så den kostar 1175 dollar på länk, så med tull och avgifter slutar den på ca 9000kr! Finns en på blocket för 8900 beg från 2012 det är lite väl saftigt för en 2 år gammal! Jag gillar också länk bäst egentligen!
 

Glidarn

Omega
Jag är inne på samma spår faktiskt. Blir spännande att se vem som lägger upp paketöppning först ;)
Lycka till med jakten!
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Om du kan tänka dig beggat och ändå ska betala tull så ligger de ofta uppe på diverse amerikanska forum. Kolla watchrecon. Gick en härom veckan på gummi för 675 dollars.
 
Jag tänker på det! Kanske får släppa min PO då! Det är lite surt för har precis lagt ner ca 5500 kr på den full service och byte av bezel till svart!
 

Björklund

Panerai
Har ju en öppningstråd som du kan leta upp men här kommer några alldeles färska bilder. Är riktigt nöjd med klockan!


image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du känner inte att du med Orisen får en till klocka av samma typ som POn, således kommer någon av dem inte att användas, skulle rösta på att sälja POn och köra på Orisen, stilla ett behov och gå vidare :D
 
Du känner inte att du med Orisen får en till klocka av samma typ som POn, således kommer någon av dem inte att användas, skulle rösta på att sälja POn och köra på Orisen, stilla ett behov och gå vidare :D

Det är ju lite det! Jag skulle kunna sälja POn och ändå ha ganska mycket pengar till övers efter att ha köpt en ny oris!
 
Topp