• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis eller Tag Heuer Aquaracer?

Aquis eller Aquaracer

  • Aquis

    Röster: 86 51.2%
  • Aquaracer

    Röster: 68 40.5%
  • Spelar ingen roll, bara du slutar bumpa.

    Röster: 14 8.3%

  • Totala väljare
    168

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Håller med. Har din polare kollat om kostnadsförslag för att fixa de?


Nej det har han inte. Kan tänka mig att det inte är jättebilligt med tanka på hur trög/rasligt kronan var. Han mer inne på att köpa något nytt och då ligger tyvärr(för Tag) inte deras klockor så nära till hands för honom.
 

Amen chehade

Breitling
Jag själv är ute efter en TAG aquaracer 300. Förstår inte riktigt hatet då den är snygg och klassiskt formgiven både med urtavla, boettform och länk. Urverket är ju inget att hurra över men beggat är det ett bra köp enligt mig.

TAGs dyrare modeller förstår jag att man inte vill lägga pengar på dock.

Oris är säker lika bra byggmässigt men gillar inte deras formspråk helt enkelt så det går bort för mig.


jag håller absolut med, dock gillar jag mer batteri driven i tagen än i automataren
 

SLZAndersson

Cartier
Kikar också efter en dykare i den här prisklassen och har kollat lite på Oris Aquis, Tag Aquaracer samt Oris 65.
Jag kör vanligtvis med en skx007 och den sitter fint, hur är aquisen i storlek jämfört? Bärs den MYCKET större än skx? Eller bara lite större? :)
 

Makkanxd

Rolex
Kikar också efter en dykare i den här prisklassen och har kollat lite på Oris Aquis, Tag Aquaracer samt Oris 65.
Jag kör vanligtvis med en skx007 och den sitter fint, hur är aquisen i storlek jämfört? Bärs den MYCKET större än skx? Eller bara lite större? :)
Tycker du ska köpa dig en TAG :) orisen är också fin men av någon anledning ledsnar jag på den så jäkla fort.
EDA4D4F4-9E33-4128-8EB3-879D83CD41FA.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Kikar också efter en dykare i den här prisklassen och har kollat lite på Oris Aquis, Tag Aquaracer samt Oris 65.
Jag kör vanligtvis med en skx007 och den sitter fint, hur är aquisen i storlek jämfört? Bärs den MYCKET större än skx? Eller bara lite större? :)
Aquisen bärs större men inte överdrivet mycket. Dock avsevärd skillnad i bredd på länk/gummi i jämförelse med skx så kan nog kännas fetare i sin helhet därav.
Själv tycker jag den är fantastisk och har själv både orange samt svart gummi och länk att variera med. Ombyte förnöjer :).
PSX_20181007_193140.jpg
 

AlexLindh

Cartier
Kikar också efter en dykare i den här prisklassen och har kollat lite på Oris Aquis, Tag Aquaracer samt Oris 65.
Jag kör vanligtvis med en skx007 och den sitter fint, hur är aquisen i storlek jämfört? Bärs den MYCKET större än skx? Eller bara lite större? :)
La upp denna bilden i Oristråden igår till liknande fråga, men kör väl upp den här också då, dock skx009 på bilden.
Skillnad känns helt klart, men Oris bärs definitivt mindre än 43,5. Väldigt behaglig klocka, både känslan på armen och utseendemässigt om du frågar mig.
AB592ED2-0177-42F2-AD1B-A7F179BF386D.jpeg
 
Har även jag gått i tankarna att köpa en Aquis som första instegsklocka, men är nojig över storleken. Har även gått i tankarna på en Seiko Solid Oyster, finns det någon erfarenhet kring Seiko och dess urverk?
 

Barricello

Audemars
Tycker du ska köpa dig en TAG :) orisen är också fin men av någon anledning ledsnar jag på den så jäkla fort.
EDA4D4F4-9E33-4128-8EB3-879D83CD41FA.jpeg
Skulle helt klart välja TAG:en av dessa 2. ..hade en sådan tidigare i år och den kändes Riktigt gedigen. Samt snygg. Sen flippades den iof som allt annat jag haft :) ..men skulle lätt kunna köpa den igen om jag skulle behöva en Dykare i den prisklassen.
 
D

Deleted member 7325

Guest
Haft både aquis och aquaracer, Båda är fantastiska klockor, Oris är mer gedigen, speciell på länk, men kvalitén i Aquaracer är knäpper vassare tycker jag, Och en bezel utan play åt sidorna är så jävla tillfredsställande
 

Stingray

Breitling
Tag eller Oris är lite vad smaken tilltalar. Ibland känns det som val av klocka faller lite efter vilken sport/ambassadör/känsla man vill relatera till. :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Det hjälper väl TS föga i dagsläget men: Både den gröna och den blå Oris aquis är riktigt trevliga. Jag hade nog, trots det, kört Tag om jag var i valet och kvalet.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Provade en i helgen. Gångreserven strular, viklåset är trasigt och kronan var riktigt seg. 2år gammal.

Med det sagt så tycker jag den är fin ändå, vridningen känns gedigen. Länken är inte super och viklåset är inte precis utmärkande.

image.jpg
Just Aquaracer rapporteras en del problem med trasiga kronor/gängning på nätet. TAG verkade inledningsvis inte heller ta detta på garanti. Detta kanske inte är ett stort problem men kan vara bra att hålla koll på om man köper beg.
 
Topp