Håller med. Har din polare kollat om kostnadsförslag för att fixa de?Jo antagligen. Men ätråkigt. I det prissegmentet som tag ändå lägger sig på så vill iallafall jag förvänta mig mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med. Har din polare kollat om kostnadsförslag för att fixa de?Jo antagligen. Men ätråkigt. I det prissegmentet som tag ändå lägger sig på så vill iallafall jag förvänta mig mer.
Håller med. Har din polare kollat om kostnadsförslag för att fixa de?
Jag själv är ute efter en TAG aquaracer 300. Förstår inte riktigt hatet då den är snygg och klassiskt formgiven både med urtavla, boettform och länk. Urverket är ju inget att hurra över men beggat är det ett bra köp enligt mig.
TAGs dyrare modeller förstår jag att man inte vill lägga pengar på dock.
Oris är säker lika bra byggmässigt men gillar inte deras formspråk helt enkelt så det går bort för mig.
Njae 12,5 hög är den väl... Vilka dykare är avsevärt tunnare än så?Ja jävlar vad hög den är. Synd... annars hade jag varit såld, måste vara ett helvete att bära med skjorta.
Tycker du ska köpa dig en TAGKikar också efter en dykare i den här prisklassen och har kollat lite på Oris Aquis, Tag Aquaracer samt Oris 65.
Jag kör vanligtvis med en skx007 och den sitter fint, hur är aquisen i storlek jämfört? Bärs den MYCKET större än skx? Eller bara lite större?![]()
jag håller absolut med, dock gillar jag mer batteri driven i tagen än i automataren
Aquisen bärs större men inte överdrivet mycket. Dock avsevärd skillnad i bredd på länk/gummi i jämförelse med skx så kan nog kännas fetare i sin helhet därav.Kikar också efter en dykare i den här prisklassen och har kollat lite på Oris Aquis, Tag Aquaracer samt Oris 65.
Jag kör vanligtvis med en skx007 och den sitter fint, hur är aquisen i storlek jämfört? Bärs den MYCKET större än skx? Eller bara lite större?![]()
Satan, lätt att missa att det rör sig om tok-bumpar när man glider in i en tråd.FYI Tråden bumpades med 3 ÅR tack vare undre kommentaren.
Ironiskt så är det först nu som ett köp av en Aquis på riktigt börjar bli avFYI Tråden bumpades med 3 ÅR tack vare undre kommentaren.
Inte värre än att det startar nya Rolextrådar dagligen där trådstarten/frågan passar i någon av dom redan befintliga R-trådarna. Det är irriterande om något tycker jag.FYI Tråden bumpades med 3 ÅR tack vare undre kommentaren.
Då kom ju bumpen passande...Ironiskt så är det först nu som ett köp av en Aquis på riktigt börjar bli av
La upp denna bilden i Oristråden igår till liknande fråga, men kör väl upp den här också då, dock skx009 på bilden.Kikar också efter en dykare i den här prisklassen och har kollat lite på Oris Aquis, Tag Aquaracer samt Oris 65.
Gå in hos AD och prova så slipper du noja!Har även jag gått i tankarna att köpa en Aquis som första instegsklocka, men är nojig över storleken. Har även gått i tankarna på en Seiko Solid Oyster, finns det någon erfarenhet kring Seiko och dess urverk?
Och då kan du ju också testa 39,5 mm modellen.Gå in hos AD och prova så slipper du noja!![]()
Ja den tror jag skulle vara väldigt braOch då kan du ju också testa 39,5 mm modellen.
Skulle helt klart välja TAG:en av dessa 2. ..hade en sådan tidigare i år och den kändes Riktigt gedigen. Samt snygg. Sen flippades den iof som allt annat jag haftTycker du ska köpa dig en TAGorisen är också fin men av någon anledning ledsnar jag på den så jäkla fort.
![]()
FYI Tråden bumpades med 3 ÅR tack vare undre kommentaren.
Då kom ju bumpen passande...![]()
Tag eller Oris är lite vad smaken tilltalar. Ibland känns det som val av klocka faller lite efter vilken sport/ambassadör/känsla man vill relatera till.![]()
Just Aquaracer rapporteras en del problem med trasiga kronor/gängning på nätet. TAG verkade inledningsvis inte heller ta detta på garanti. Detta kanske inte är ett stort problem men kan vara bra att hålla koll på om man köper beg.Provade en i helgen. Gångreserven strular, viklåset är trasigt och kronan var riktigt seg. 2år gammal.
Med det sagt så tycker jag den är fin ändå, vridningen känns gedigen. Länken är inte super och viklåset är inte precis utmärkande.
![]()
Gillar THn riktigt mycket faktiskt! Den nya Calibre 5 är riktigt snygg!
Bilden är jättestulen på internets![]()
40.5mm är ju perfektSå snygg! Om den ändå kom i lite mindre storlek![]()