• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis - matt eller polerad?

Matt eller polerad


  • Totala väljare
    28
Hej klocksnackers,

Jag tänker beställa en Oris Aquis 39.5mm i svart, men kan inte riktigt bestämma mig om den är snyggast i matt eller polerad..

Därför frågar jag er. Någon kanske har haft en eller kanske till och med har en? Hur som helst vill jag gärna höra vilken ni tycker jag ska välja.

Tack på förhand.
 

Bilagor

  • 3BBBD371-57C5-4633-89CF-2D4312232CD0.jpeg
    3BBBD371-57C5-4633-89CF-2D4312232CD0.jpeg
    115.7 KB · Visningar: 103
  • 574445D6-0CBA-4428-883A-639C16CBFBA9.jpeg
    574445D6-0CBA-4428-883A-639C16CBFBA9.jpeg
    159.1 KB · Visningar: 103

Man

Rolex
Jag valde matt, dvs helborstad länk. (Ring o tavla matt också). Har inte ångrat mig. Lite mindre känslig för s k hairlines, tror jag. Jag ville inte ha ”bling”, bara en dykare.
 

Man

Rolex
Tack för alla svaren. Tror det blir den matta😃
☝️Ett litet varningens finger när det gäller länken bara på 39,5mm-versionen. Den är förbluffande smal och tunn. Jag hade tidigare den äldre 43mm-versionen med den kraftiga ”pansarlänken” så den största omställningen för mig var länken. Men provar du den först så är det ju inga problem. Lycka till!
 

Racerfox

Omega
Alla gillar olika dock så kan andrahandsvärdet på en ”matt” bli högre då jag upplever den som mindre vanlig.
Velar fram och tillbaka nu men säger..... MATT =)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Har haft den polerade 39an med Sunburst tavla. Den var alldeles för blingig och dessutom lider den av mycket glasreflexer så den gav ingen toolig känsla öht. Köp den matta! Tveklöst. Kommentaren om tunn länk gäller bara om man jämför med den tidigare monstertjocka men det är ganska mycket taper på länken vilket man kan gilla eller inte. Jag gillar. Däremot gillade jag inte att vridringen gärna ändrade läge av sig självt. Möjligen en justeringsfråga men troligen inte.
I övrigt en fin och välbyggd klocka med suverän länk och fin finish.
 
Topp