• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis + Nato = sant, eller?

watchwelder

Friends of KS
Den tanken har slagit mig X antal gånger efter jag köpte min Aquis. Bestämde mig äntligen för att ta ett av mina nato som inte används och slå ner spiken. Glömde dock kort under processen :banghead:
IMG_2245.JPG


Det största jag hade var bara 24mm, så cirka 2mm för kort. Men då jag bara var ute efter att få fram looken, se hur det ser ut, så får jag se om jag hittar ett större om jag bestämmer mig för att göra ett till fast lite mer noggrant gjort.
La klockan över bandet och sedan tog jag en tjockare nål och stack hål ungefär hur det skulle klippas vid bandhornen. Sedan var det bara att klippa och elda där jag klippt, fixat!:D
Får dock ta och finjustera vid bandhornen så att natot inte böjs upp på dem, som ni ser på iaf en bild.

Slutresultatet, klippte dock lite för långt ner på den översta först, därav är den lite större.
IMG_2249.JPG


Jag själv är lite kluven, någon slags hatkärlek. Hur tycker ni den gör sig på nato?
Här kommer lite bilder!
IMG_2255.JPG

IMG_2250.JPG

IMG_2253.JPG


IMG_2254.JPG
 

Bilagor

  • IMG_2245.JPG
    IMG_2245.JPG
    112.5 KB · Visningar: 475
  • IMG_2249.JPG
    IMG_2249.JPG
    184.2 KB · Visningar: 123

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det tunna natobandet i kombination med de höga bandhornen gör att det blir lite knas. Spännande projekt men tyvärr tycker jag inte det flyger.
 

watchwelder

Friends of KS
Det tunna natobandet i kombination med de höga bandhornen gör att det blir lite knas. Spännande projekt men tyvärr tycker jag inte det flyger.
Håller med, ser ut lite som att den bara ligger på bandet på något sätt, inte sitter fast. Smälter inte riktigt ihop på samma sätt som på en klocka med "normala" bandhorn.
Men nu vet man iaf hur det ser ut! :)
 
tycker att de korta/branda hornen gör att det ser lite gött ut på något sätt. Sen är ju höjden ett problem, som ovan nämnt.
Du kan ju kanske testa ett fetare i läder.

//Philemon
 

watchwelder

Friends of KS
tycker att de korta/branda hornen gör att det ser lite gött ut på något sätt. Sen är ju höjden ett problem, som ovan nämnt.
Du kan ju kanske testa ett fetare i läder.

//Philemon
Får inte plats så mycket fetare, kan ju gå om man skär/hyvlar ner det lite just vid bandstiften. Men det projektet ska jag inte ta mig an.

Nu vet jag iaf det jag gått och funderat på, hur den ser ut som nato. Som ni flesta tycker och jag håller med, så flyger det inte riktigt.
Får hålla min till länk o gummi :D
 
Topp