• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris aquis small second för stor för mig?

Silver

Breitling
Jag funderar på en Oris aquis small second eftersom det verkar vara en schysst klocka som dessutom finns till bra pris. Men jag har verkligen sugrörshandleder och frågan är om den inte blir för stor för mig med sina 46mm? Jag gillar stora klockor och upplever ofta att klockor kring 40-42mm ser för små ut men det är nog mest jag som tycker så, det "korrekta" är nog en klocka i den storleken.

Men köp vanliga oris aquis date då! Den är ju "bara" 43mm säger ni då. Jo fast small second är ju lite snyggare och kostar i princip samma. Finns det nån här med små handleder som sportar en stor Oris? Finns det nån här som kan putta mig över köpkanten. Finns det nån här som har en helt crazy tanke kring de här?
http://www.jomashop.com/oris-watch-743-7664-7154mb.html
Med vänlig hälsning, Johan
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Mina handleder är 7" och jag föredrar 40-42mm.

Men jag har kommit fram till att det sällan handlar om bredden utan hur bandhornen är utformade och för mig hur "högt" den sitter på armen. Tex pam 44mm sitter perfekt men tex en 45mm PO 8500 går tvär bort p.g.a höjden.

Så tycker du small second sitter bra så kör på det?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Silver

Breitling
Mina handleder är 7" och jag föredrar 40-42mm.

Men jag har kommit fram till att det sällan handlar om bredden utan hur bandhornen är utformade och för mig hur "högt" den sitter på armen. Tex pam 44mm sitter perfekt men tex en 45mm PO 8500 går tvär bort p.g.a höjden.

Så tycker du small second sitter bra så kör på det?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Problemet är att jag inte har möjlighet att prova klockan innan. Jag skulle kunna gå in hos Magnusson i Göteborg exempelvis och få prova en liknande Oris där, och jag vet att det inte hade varit några bekymmer för dom. Men det bär mig emot för jag kommer inte köpa klockan av dom med tanke på priset
 

Andreas777

Cartier
Jag har små handler och en 46mm oris carlos coste. Visst det är en stor klocka men en av de skönaste jag har (kör den på gummi, länken hade jag på 2 veckor sedan har den fått ligga). Den får alltid följa med på semester, på diverse äventyr. Grym klocka.

En liten brasklapp... hos jomashop gäller oftast inte ww-garantin och att du åker på tull och moms så du kan räkna nästan räkna på 10 kronor dollarn.

Pm:a mig innan du handlar så har jag kanske något som kan intressera.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Oris bär avsevärt mindre än man kan tro av specen

Haft massvis med Oris 46'or, och de sitter bra och skönt.
 
Precis som det har sagts så bär de lite mindre på armen än storleken antyder. Min 46mm Chrono känns rätt lik en PAM 44mm. Hade ingen vettig handledsbild, bara denna nedan som är tagen alltför nära för att ge vägledning - men en bild är alltid en bild :)

Stående rådet är ändå alltid att försöka pröva en klocka innan köp, så mycket annat än storlek som spelar in för hur den känns och ser ut på handleden. Trevliga klockor dock även om min inte får riktigt den handledstid den förtjänar, blir kanske ändring på det när sommarn kommer...


5025680458_060982836f_o.jpg
 

Silver

Breitling
Jag kanske får gå in till Magnusson och fråga om man får prova en klocka hos dom på ren goodwill.

Den där är riktigt snygg don secundo! Hur stora handleder har du på ett ungefär?
 

Silver

Breitling
På dom bilderna ser den ju väldigt stor ut men det är ju enormt svårt att få en klocka rättvis på bild.
Den här bilden http://i.imgur.com/tQNsBhK.jpg fick mig att fullkomligt älska Conquest gmt. Jag nästan sprang till handlarn med pengarna i näven men blev väldigt besviken när jag såg den live. Den är sjukt liten trots att den mäter 41mm. På bild är den fantastisk.
 
Topp