• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes Oris Aquis

dodds

Basic
2-Faktor
Pris
23000 inkl frakt
Returpolicy
Ingen vid F2F, diskussion vid skicka
Bilder Skickat
  1. Ja
Oris Aquis 400 cal 41.5 i väldigt fint skick. Som namnet antyder har klockan Oris inhouse-verk med 120h gångreserv och 10 år garanti. Klockan köptes av mig ny 202111. Det är därför drygt 7 år garanti kvar. Jag köpte till en original gummirem för 1.5 år sedan som självklart följer med. Gummit är inte klippt och är i fullängd.

Klockan har varit inne på garantiärende och då byttes urverket mot 400-2-versionen. Det innebär bl a timvisaren inte hoppar likt den gjorde på första versionen av verket. Servicecentret har också tittat på kronan då jag upplevde den gick tungt. Jag skulle därför påstå klockan är väl genomgången.

För att vara en tre år gammal klocka vill jag påstå skicket är väldigt bra. Jag hittar en repa på vänster övre bandhorn vilken jag har försökt fånga på bild. I övrigt ser jag inga uppenbara repor på själva klockan. Länken har klassiska repor på och kring viklåset vilket jag har försökt fånga på bild. Utöver det ser länken mycket fin ut och har klarat sig väl.

Självklart kan jag ta fler bilder om så önskas.

Swish eller F2F i Lund med omnejd med personer som har goda omdöme. Jag står för värdefrakt hos Postnord.

Min GG-tråd: https://klocksnack.se/threads/dodds.164523/

1000034783.jpg

1000034781.jpg
1000034780.jpg
1000034779.jpg
1000034778.jpg
1000034776.jpg
1000034777.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp