• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Oris Artelier (Complication Moonphase) ref. 7592

Fjmo

Omega
Hallå!

Säljer denna prisvärda klocka eftersom den mest samlat damm den senaste tiden. Det rör sig som rubriken avslöjar om en Oris Artelier Complication Moonphase. Klockan är köpt av mig här på forumet för lite mer än ett år sedan. Den är servad av Franks Ur i november 2013 av förre ägaren och jag lämnade in den på ruckning hos Oris-AD i december 2015.

EDIT: Upplever tidhållningen som bra, speciellt för en klocka i den här prisklassen. Har saktat sig runt 10 sekunder när jag nu använt den i två dagar. Komplikationerna (dag, datum, månfas och GMT-visning) fungerar utan problem. Modellen är 40mm. Kan inte hitta några större dings på den. Lite smårepor finns dock såklart.

Vad som ingår förutom klockan:
Ytterbox, innerbox, garantikort och manual (tror att det är fullset men kan inte ta gift på det)
Svart tvådelat läderband med Oris-spänne (inte använt mycket så i gott skick)
Brunt läderband med viklås från Oris (mer använt än det svarta så rätt slitet på insidan)
Prylen som används för att byta datum, GMT och veckodag.
Kvitton på servicen och ruckningen.

Pris: 7 000 kronor F2F i Stockholm (nypriset är 17 700 kr på uret.se) och betalning via Swish. Kan eventuellt överväga att skicka den men undviker det helst, så F2F kommer ha företräde ett tag. Ingen retur vid F2F. Har referenser från mina två affärer här på KS (varav den ena är när jag köpte den här klockan) i Goodguy-delen.

Bilderna är tagna idag (förutom den första)

20150606_112434.jpg
20160626_212746.jpg
20160626_212818.jpg
20160626_215524.jpg
20160626_215251.jpg


/S
 
Senast ändrad:
Topp