• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oris Big Crown med felkonstruerat armband!

F

frazie

Guest
Har införskaffat en ny Oris Big Crown ProPilot GMT smalll second Reno Limited Edition.
Klockan i sig är underbar och motsvarar alla mina förväntningar, men själva läderarmbandet
är fel konstruerat då den ena halvan är på tok för kort och detta gör att clasplåset hamnar fel
eller så sitter klockan i en uppstående vinkel på handleden? vad gör man åt detta dilemma?
Jag vill inte byta ut armbandet då det handlar om en Limiterad utgåva.

Enl mig är den vänstra halvan av läderarmbandet på tok för kort och då hamnar clasp låset alltid
fel på handleden, har man inte rätt att förvänta sig ett fungerande armband när man köper en klocka
som kostar 27.500kr. armbandet lämnar inget utrymme för justering? då allting blir snett?

09AC237E-225D-402A-B71B-70CEB71606DC.jpeg
2A51FD9C-97CF-4CE8-861E-A5C66E6DE390.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Jag har ingen personlig erfarenhet av viklås men det är väl inga problem att vända på det om man skulle vilja? Jag antar att det är anpassat efter mindre handleder då du ser ut att bära det väldigt långt ut och det är svårt att få den typen av lås att hamna centrerat för grövre handleder om någon av delarna är kort som i det här fallet.

Typiskt din otur... 😔😉

Jag har ingen personlig erfarenhet av viklås men det är väl inga problem att vända på det om man skulle vilja? Jag antar att det är anpassat efter mindre handleder då du ser ut att bära det väldigt långt ut och det är svårt att få den typen av lås att hamna centrerat för grövre handleder om någon av delarna är kort som i det här fallet.

Typiskt din otur... 😔😉
Absolut, jag påpekade likaså innan beställning vikten av rätt längd på armbandet, och fick info om att detta var inga problem.
Om jag justerar armbandet så låset hamnar mitt emellan armbandshalvorna så är storleken anpassad från 3 år.

Har införskaffat en ny Oris Big Crown ProPilot GMT smalll second Reno Limited Edition.
Klockan i sig är underbar och motsvarar alla mina förväntningar, men själva läderarmbandet
är fel konstruerat då den ena halvan är på tok för kort och detta gör att clasplåset hamnar fel
eller så sitter klockan i en uppstående vinkel på handleden? vad gör man åt detta dilemma?
Jag vill inte byta ut armbandet då det handlar om en Limiterad utgåva.

Enl mig är den vänstra halvan av läderarmbandet på tok för kort och då hamnar clasp låset alltid
fel på handleden, har man inte rätt att förvänta sig ett fungerande armband när man köper en klocka
som kostar 27.500kr. armbandet lämnar inget utrymme för justering? då allting blir snett?

09AC237E-225D-402A-B71B-70CEB71606DC.jpeg
2A51FD9C-97CF-4CE8-861E-A5C66E6DE390.jpeg
Tråkigt med spännet, däremot är det en grymt fin klocka du köpt! Aldrig sett just denna, de röda inslagen är riktigt bra😃

Tillbaka
Topp