• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oris Big Crown Pro Pilot X

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Timer

Silver
Att döma av Oris insta är de på gång att släppa en ny modell(serie?), med namnet PPX.

Gissar att få vet mer än så här (men överraska gärna! :)), men verkar som att publikt släpp kan vara ganska nära förstående. I denna tråd kan vi diskutera om modell(seri)en. :)

EDIT: Vet inte om detta måste flyttas in i stora Oris-tråden. Mod får avgöra. Men en helt ny modell kan kännas kul att diskutera mer avskilt tänkte jag...

Vilken fantastisk timing, känns nästan samplanterat. :D

Jag har sett och pillat på prototypen under Baselworld, det var väldigt mycket hysch hysch, man blev i princip kroppsvisiterad innan man fick se klockan. Releasen är om några dagar och sker i Shanghai. Jag ska dit, men i och med tidszoner och eventuell brist på internet under resan så tänkte jag inte köra någon livetråd utan tänkte lägga upp info efteråt. Kan ju i och för sig mata denna tråd med lite info om jag hinner.

Än så länge är däremot allt hemligt.

Vilken fantastisk timing, känns nästan samplanterat. :D

Jag har sett och pillat på prototypen under Baselworld, det var väldigt mycket hysch hysch, man blev i princip kroppsvisiterad innan man fick se klockan. Releasen är om några dagar och sker i Shanghai. Jag ska dit, men i och med tidszoner och eventuell brist på internet under resan så tänkte jag inte köra någon livetråd utan tänkte lägga upp info efteråt. Kan ju i och för sig mata denna tråd med lite info om jag hinner.

Än så länge är däremot allt hemligt.

Tacktack!

Screenshot_20190902-203052_Instagram.jpg

Den lilla bilden från insta ser spännande ut, men jag gissar att det blir en väldigt stor klocka, som de tidigare i Pro Pilot-serien. Snygg men för stor för mina handleder. Men vi får väl se!

Den lilla bilden från insta ser spännande ut, men jag gissar att det blir en väldigt stor klocka, som de tidigare i Pro Pilot-serien. Snygg men för stor för mina handleder. Men vi får väl se!
Ja detta blir väldigt intressant. Men tror det blir lite för stort. Min Propilot date är ju max vad jag kan tänka mig. Och den ligger på 41 mm bara...

Ja detta blir väldigt intressant. Men tror det blir lite för stort. Min Propilot date är ju max vad jag kan tänka mig. Och den ligger på 41 mm bara...

Jag tror också på en större variant. Samtidigt verkar Oris ändå ha fattat att det finns utrymme för lite mindre klockor, till exempel Aquisen i 39.5mm. Förhoppningsvis kommer de med en Propilot date i 39-38mm också, det hade varit riktigt fint.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp