• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Big Crown ProPilot Altimeter

willbur

Rolex
2-Faktor
Hittar ingen tråd om den här balla pilot-modellen som Oris har släppt? :pompus:

Jag tycker designen är ball och även att det är riktigt coolt med mätaren för höjd och lufttryck. Kan den konkurrera med de andra high-end pilot dinkorna? Är det någon som kommer köpa den? Klämt på den?
Har läst Whedda 's artikel på kingmagazine men jag saknar lite mer tankar om kvaliteten på uret.
Mer info här: http://www.kingmagazine.se/bloggar/klockblogg/20140827/oris-big-crown-propilot-altimeter
http://www.oris.ch/en/press/oris-big-crown-propilot-altimeter

Bjuder även på en bild
01 733 7705 4134-07 5 23 14FC - Oris Big Crown ProPilot Altimeter with Feet Scale_HighRes_1514.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ja denna gillade jag direkt när jag såg den, riktigt svag för tekniska nyheter! Men priset gör mig ledsen :depressed: hade omedelbart köpt den om den legat på hälften
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Ja denna gillade jag direkt när jag såg den, riktigt svag för tekniska nyheter! Men priset gör mig ledsen :depressed: hade omedelbart köpt den om den legat på hälften

Som jag förstår kommer priset vara 2900 € med canvas strap och 3050 € med stål länk. Håller med om att det känns lite mycket, hade den kostat 15-20.000kr svenska hade jag varit riktigt sugen.
 

Whedda

Rolex
Klockan är sjukt cool kan jag säga av egen erfarenhet. Framför allt tekniskt då de tagit patent på lösningen och sen tidigare är kända för att producera bra kvalitet till rimligt pris.

Dock är för mig klockans storlek på 47mm en deal breaker. Den är även väldigt tjock så det kräver sin handled.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klockan är sjukt cool kan jag säga av egen erfarenhet. Framför allt tekniskt då de tagit patent på lösningen och sen tidigare är kända för att producera bra kvalitet till rimligt pris.

Dock är för mig klockans storlek på 47mm en deal breaker. Den är även väldigt tjock så det kräver sin handled.


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Jag antar att du träffat Orisfolket… Är den stor för att komplikationen med höjdmätare kräver det? Eller har de gjort den stor bara för att ingen ska köpa den? :D
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju en intressant klocka med tanke på tekniken i den. Men 47mm!? :rage: Varför kunde dom inte ha en mindre varian på 42/44 mm istället. Då kanske jag hade övervägt en. Men jag vill fortfarande testa den bara för att..
 

cab

Audemars
2-Faktor
Klart häftig och snygg tycker jag men inget jag skulle köpa. Hade man flygcert så kanske... :)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Rätt cool klocka.
"The Oris Big Crown ProPilot Altimeter is a new wristwatch is equipped with a mechanical barometric altimeter-and-barometer movement. In fact, it is the world’s first automatic mechanical altimeter watch at an affordable price."

cpwGhvi.jpg


Men fan va tjock den är. Ser väldigt konstig ut
jaPF2MV.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Rätt cool klocka.
"The Oris Big Crown ProPilot Altimeter is a new wristwatch is equipped with a mechanical barometric altimeter-and-barometer movement. In fact, it is the world’s first automatic mechanical altimeter watch at an affordable price."

cpwGhvi.jpg


Men fan va tjock den är. Ser väldigt konstig ut
jaPF2MV.jpg


Ser ut som tekniken kräver höjden och bredden för att fungera. Hoppas de kan få ner storleken i framtiden!
 
Topp