• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Oris Carl Brashear - Caliber 401 - 5 days

zebbo_apa

Basic
Pris
1
Returpolicy
Ingen retur, då uret är förhållandevis nyinköpt och under garanti
Bilder Skickat
  1. Ja
SÄLJES:
Oris Carl Brashear - Caliber 401 - 5 days
Ref: 01 401 7764 3185-Set

Den första klockan inom Oris Divers Sixty-Five-serien att lanseras med Oris revolutionerande in-house-urverk ”Caliber 401”, med hela 5 dygns gångreserv och en förlängd urverksgaranti på 10 år.

HARD FACTS
40mm
Lug-to-Lug: 47 - 48mm
Bandhornsbredd: 20mm
Full set
Mörk-/djupblå tavla med matchande armband
Limiterad utgåva (endast 2,000 ex)
Köpt ny av mig i mars 2021
Rek. pris: SEK 43,600 (källa: www.oris.ch)

I mitt tycke en helt fantastisk klocka som inspirerats av Carl Brashers otroliga historia - Riktigt mycket kvalitetskänsla för pengen, där jag personligen inte bara uppskattar insidan utan även det yttre samspelet mellan klockhuset i brons och tavlan i en mörkblå djup ton, som gör sig så otroligt bra ihop med det mycket bekväma armbandet från Erika’s Originals - Enormt välkomponerat. Roligt också att man låtit tillverka samtliga spännesdelar på armbandet i brons precis i samma ton som caser, så att den klassiska bronspatinan (oxideringen) blir så balanserad som möjligt över hela klockan ... och det som är så förbaskat roligt med just brons, för den som inte testat det tidigare, är ju den personliga touch materialet tillförs rätt snabbt allteftersom att oxideringen gradvis sker - dock sjukt lätt att återställa till totalt nyskick genom att exempelvis doppa ned uret i kolsyrat vatten tillsammans med lite citronsaft i ca 15 minuter 😎

Exceptionellt fint yttre skick och så nära ny man kan komma för ett begagnat ur - har endast hunnit användas ett fåtal tillfällen och aldrig utanför husets väggar.

Officiell information om objektet: https://www.oris.ch/en/watch/oris-carl-brashear-calibre-401-limited-edition/01-401-7764-3185-set

Recensioner:
https://www.ablogtowatch.com/oris-debuts-carl-brashear-cal-401-limited-edition/

Referenser:
Har en fullklottrad referenstråd på ett annat klockforum, till vilken URL kan lämnas på begäran.

Jag och klockan finns i Stockholm

Första kontakt via PM eller mail = [email protected]

Svarar gärna på frågor och/eller skickar över fler bilder.

Swish is the new king - Kan skickas till övriga delar av landet mot förskottsbetalning, och då kan jag stå för frakten. Har hanterat distansköp flertalet gånger och skulle bli mycket förvånad om någon har någonting negativt att säga om min hantering där.

Tack till KS för annonsplats.

Fridens,

/Sebbe

D4A9B1F3-81CA-439E-8F5F-F0E71C2DA5AE.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp