• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Carlos Coste LE - berätta för mig!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har fått ett erbjudande om en begagnad Oris Carlos Coste LE. Det är inte kronografvarianten.

Jag har noll koll på Oris och undrar därför vad detta är för modell, och ja, jag vet att Google är min kompis. Men jag vill inte vara kompis med Google, tycker det är roligare att höra direkta erfarenheter. Så, nån som haft en? Är det bra klockor? Vad ska man pynta för en begagnad...etc?

Tack på förhand! :mrgreen:
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Är inne på min andra Oris 47mm. Nu är jag iofs rätt så stor så det ser ju kanske inte ut som jag släpar runt ett väggur runt handleden, men klockan är rejäl!

Tycker Oris håller hög kvalite och är mkt klocka för pengarna. Kanske lite svåra att kränga då dom är lite okända för den som inte är smittad av klocksjukan.

Men som sagt tänk på storleken för den är verkligen fet.

Carlos-modellen ligger väl runt 10-12k skulle jag tippa om den är i bra skick.




A White-hot juggernaut at 200 miles per hour!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351111079.096566.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351111079.096566.jpg
    65.4 KB · Visningar: 466

pulpen

Cartier
2-Faktor
Jag har en så jag har lite koll på hur de är. Den känns väldigt välbyggt och trotts sin storlek på 47mm så upplever jag den snarare som 45. Kanske pga smått rundad boett och att luggarna är lite rundade.


Upplever inte heller att den ser så stor ut som man skulle kunna tro när man läser måtten.

8BCAB201-76A4-47E4-B76F-FB8E6C01F552-41170-0000211B056C81BA.jpg


Fast det är klart jag har ju rätt kralliga armar :mrgreen: Nja, jag har högst normala armar tyvärr...
 
Topp