• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Oris Day-Date Prisbump 3x

Torulf

Cartier
Pris
2000
Returpolicy
Nej
Bilder Skickat
  1. Ja
Prisbumpad 1500kr 1300kr 1200kr 1000kr

Säljer en super cool Oris day-date från gissningsvis någon gång tidigt 80-tal.

Vet inte särskilt mycket om klockan. Franks-ur har öppnat den och de sade att det var en äkta Oris iaf.

Tavlan har en viss textur som är svår att se i bilderna och är gradient från mörk- till ljusbrun, leker med ljuset väldigt trevligt!

Klockan är 36mm
Automatiskt
Kupat plexi-glas
18mm lugs

Klockan har fungerat bra under flera år fram tills för någon dag sedan när jag tog upp den och skulle uppmäta tidsavvikelse,
då ser jag att klockan tickar men visarna stannar när den ska byta dag och datum.
Det är som att den inte orkar slå över allt och visarna, dag och datum stannar. Man kan dock höra att klockan tickar.

Ser på bilderna att jag gjorde ett dåligt jobb i att torka ren klockan och den ser lite repig ut i vissa vinklar, men det är mestadels damm/smuts, den är i väldigt bra skick!

Säljer i befintligt skick i behov av service, bjuder på frakten vid en snabb och enkel affär!!

20210214_102849.jpg
20210214_102859.jpg
20210214_102906.jpg
20210214_102924.jpg
20210214_102950.jpg
20210214_103018.jpg
20210214_103037.jpg
 
Senast ändrad:
Topp