• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Divers Sixty Five - årets bästa rykte?

Asplund

Patek
2-Faktor
oris-divers-sixty-five-65-stainless-steel-bracelet-ace-jewelers-1024x767.jpeg


"One of our favorite releases of past year just got even better: the Oris Divers Sixty Five will soon be available with a stainless steel bracelet!

As with the watch itself, Oris did a great job with capturing the vintage spirit of the bracelet. Remember the riveted bracelets of days gone by? Oris managed to replicate the look, proving its eye for detail and passion for watches. This is great stuff!

We will soon have these uploaded to our website. Stay tuned!

The Oris Divers with 'Tropic' strap is available in our eBoutique right here.

This entry was posted in Watches and tagged Divers Sixty-Five, Bracelet, Oris on December 31, 2015 by acejewelers."

Stämmer detta så är det ett givet köp!

Vad tror ni?
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
oris-divers-sixty-five-65-stainless-steel-bracelet-ace-jewelers-1024x767.jpeg


"One of our favorite releases of past year just got even better: the Oris Divers Sixty Five will soon be available with a stainless steel bracelet!

As with the watch itself, Oris did a great job with capturing the vintage spirit of the bracelet. Remember the riveted bracelets of days gone by? Oris managed to replicate the look, proving its eye for detail and passion for watches. This is great stuff!

We will soon have these uploaded to our website. Stay tuned!

The Oris Divers with 'Tropic' strap is available in our eBoutique right here.

This entry was posted in Watches and tagged Divers Sixty-Five, Bracelet, Oris on December 31, 2015 by acejewelers."

Stämmer detta så är det ett givet köp!

Vad tror ni?
Den är i vilket fall som helst vansinnigt vacker!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Har kollat runt lite mer och det verkar som det stämmer och att valet kommer finnas någon gång i februari :)
 

Maro

Audemars
Cool, helt klart en bra uppdatering som kan få mig att kolla på den igen. Alla klockor behöver länk som option.
 

pjmb

Cartier
Tycker denna är riktigt snygg!! Stör mig en del på datumplaceringen dock, måste dom lägga datumet i siffrorna? Bort med datumfönster så vore den grymmare!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Bort med datum och dit med en röd trekant på insertet på den högra ;)

Intressant med ny version av en nitad länk däremot!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den ÄR riktigt snygg och ser ännu bättre ut på länk. Men tusan så svårt jag har för moderna klockor med låtsasvintagelook... Jag vet att jag slår lågt nu, men är det inte lite som att köpa en Steinhart, en nästanklocka när man vet att det finns ett original som man egentligen skulle vilja ha... ;)

Vad mycket roligare det är med moderna klockor som flörtar lite med historien men ändå känns nya och fräscha...IMO

(Disclaimer: jag utgår naturligtvis från mitt egna, högst subjektiva perspektiv och har full respekt för alla som tycker att denna klocka är det bästa som hänt sedan skivat bröd. :) )
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den ÄR riktigt snygg och ser ännu bättre ut på länk. Men tusan så svårt jag har för moderna klockor med låtsasvintagelook... Jag vet att jag slår lågt nu, men är det inte lite som att köpa en Steinhart, en nästanklocka när man vet att det finns ett original som man egentligen skulle vilja ha... ;)

Vad mycket roligare det är med moderna klockor som flörtar lite med historien men ändå känns nya och fräscha...IMO

(Disclaimer: jag utgår naturligtvis från mitt egna, högst subjektiva perspektiv och har full respekt för alla som tycker att denna klocka är det bästa som hänt sedan skivat bröd. :) )
För att göra det hela lite jävligare är ju originalet ett rätt blekt budgetur.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hmm iof inte testat men tycker inte den är så värst fager den där rent estetiskt...:rolleyes: Kvaliten på boett, tavla etc. ser ju dock bra ut något jag inte tycker är top notch på Oris klockor alla ggr (olika beroende på modell).
 

BCKSTRM

Rolex
Tycker den är skitsnygg på länk eller gummi, och har varit nära på att köpa några gånger här på forumet. Dock skulle den lixom aldrig vinna på morgonen...
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Den ÄR riktigt snygg och ser ännu bättre ut på länk. Men tusan så svårt jag har för moderna klockor med låtsasvintagelook... Jag vet att jag slår lågt nu, men är det inte lite som att köpa en Steinhart, en nästanklocka när man vet att det finns ett original som man egentligen skulle vilja ha... ;)

Vad mycket roligare det är med moderna klockor som flörtar lite med historien men ändå känns nya och fräscha...IMO

(Disclaimer: jag utgår naturligtvis från mitt egna, högst subjektiva perspektiv och har full respekt för alla som tycker att denna klocka är det bästa som hänt sedan skivat bröd. :) )
Inget slår skivat bröd.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
40 brukar ju vara lagom men jag upplever denna som något för stor.
2015-10-02 13.15.03.jpg

Ser iofs rätt bra ut på bild. :)
Upplevs säkert större med länken dock.
Kan tänka mig att bandhornen bygger för mycket, ser långa ut!

Den ÄR riktigt snygg och ser ännu bättre ut på länk. Men tusan så svårt jag har för moderna klockor med låtsasvintagelook... Jag vet att jag slår lågt nu, men är det inte lite som att köpa en Steinhart, en nästanklocka när man vet att det finns ett original som man egentligen skulle vilja ha... ;)

Vad mycket roligare det är med moderna klockor som flörtar lite med historien men ändå känns nya och fräscha...IMO

(Disclaimer: jag utgår naturligtvis från mitt egna, högst subjektiva perspektiv och har full respekt för alla som tycker att denna klocka är det bästa som hänt sedan skivat bröd. :) )
Grattis till 12k inlägg! Kommer en Steinhart på posten :D
 
Topp