• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oris El Hierro Limited Edition

Stefan S

Diamant
2-Faktor
Dreglade över svarta Planet Ocean men det är liksom inget att ens tänka på. Men fick ett sug efter en svart PVD-dykare.
Oris Aquis Date i PVD på gummi känns inte helt övertygande med antingen orange eller gul-dassiga index men så hittade jag den här:
http://www.oris.ch/en/watches/oris-el-hierro-limited-edition/01-733-7653-4783-set-rs
Ser grymt läcker ut ! Sökning ger att ingen verkar ens ha nämnt den här. Tydligen visad på Basel, någon som kollat på den ? Listpris 1900 CHF, limited edition 2000 ex .

Senast ändrad:
Ett ex. nyanlänt till Klockmaster i Globen :)

image.jpeg

Gillart! Helt okej pris också. Vet dock inte om jag riktigt gillar datumvisningen med vit text, känns som att det sticker ut lite väl mycket mot klockans resterande färger.

Snygg. Tycker att kronan ser oproportionerligt stor ut på produktbilderna. Inte lika stor på handledsbilden dock. Gummit är snyggt och datumvisningen stör jag mig inte alls på.

Hade varit fränt om datumet var rött. Läsbarhet är ju knappast det viktigaste med den här typen av klockor.

Nej!
1) Vad är meningen med stealth visare på en dykare?
2) klockan är dessutom ingen dykare, har för mig att tydlighet är ett krav

Jo, kommer definitivt vilja se den innan ev köp för att kolla om läsbarheten är ok. Kanske slutar med en vanlig i stål, svart tavla på svart gummi ?

Tillbaka
Topp