• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris klockor lufta era tankar >>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Fick syn på en Aquis i 40mm igår och då blev det plötsligt intressant.

De ligger bra till i pris med, vad får man för de pengarna? Har tex haft en Aquaracer Automat innan och där var det Bang för buckarna.

Dela med er funderingarna kring Oris!
Cheers


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
De jag har klämt på har känts som väldigt mycket klocka för pengarna. Jag gillar utseendet, tycker att finishen är väldigt bra. Jag har dock aldrig ägt någon.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haft några, är väldigt mycket klocka för de pengarna tycker jag! Hellre en Oris än en Squale tex! :)
 

watchwelder

Friends of KS
Jävligt mycket klocka för pengarna, känns som man får hög o bra kvalité för liten peng. Har bara ägt 1 och haft den en månad nu. Är bara positivt överraskad av märket o har inget dåligt att säga :)
 

WBergdahl

Panerai
Har några kompisar som har Oris, men har aldrig ägt en själv... Har dock känt på deras och det verkar vara ett märke där man får mer än man betalar för!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Aldrig haft någon men varit sugen några gånger, snygga och känns som väldigt mycket klocka för pengarna ännu mer om man köper beg.
 

Veratio

Cartier
Hej!

Jag har haft ett par stycken, äger en idag, en ProDiver Chrono. Har flera vänner som har Oris. Så länge som man köper dom på rätt ställe, till rätt kurs, får man oerhört mycket för pengarna. Eller begagnat! Ligger väl lite högt i Sverige!?

Men riktigt fin byggkvalité!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Lite bilder på Aquis varianten

muva2ysy.jpg
pajapa7a.jpg
besyhepe.jpg
dypu5a6a.jpg
aqyve6u6.jpg
erybysed.jpg
gyqyjazy.jpg
tazuvysy.jpg
savyma9a.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Mycket klocka för pengarna! Enda negativa är väl bandinfästningen. Och att jag själv hellre sparar några tusen till och köper annat, omega el vad som nu finns i 10-20k klassen.
 

klak

Omega
Har den svarta aquisen i 40mm. Kändes bättre på min arm än den större. Väldigt nöjd! Kom från en omega speedy och enligt mig är det i jämförelse med den väldigt mycket klocka för pengen!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer med att det är bra mycker klocka för pengarna, har varianten med subsekundvisare.

Använder min som beater (utom vid betongjobb och arbete med vibbra)
 
Topp