• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris magiska lås?

CLT

Rolex
Skön marknadsföring. För mig är det ett helt vanligt viklås med snabbjustering. Tyvärr så är låset för stort för klocka/band....
 

Starship

Cartier
Skön marknadsföring. För mig är det ett helt vanligt viklås med snabbjustering. Tyvärr så är låset för stort för klocka/band....
Det där låset sitter på klockan jag hade turen att vinna på en passaround. Första intrycket var typ "Herregud! Vad är det för klump? Är de galna?" Men det växer med tiden. Nu tycker jag att låset balanserar klockan och att det känns härligt tooligt. Om jag skulle få ändra på låsets design skulle jag inte ändra storleken. Istället skulle jag byta den blankpolerade ytan med "Oris" mot en borstad. Den blankpolerade slits inte snyggt.
 

Starship

Cartier
Jag håller på att läsa "The Oris Handbook" och där stötte jag på ett påstående som jag inte riktigt kunde förstå...
Man sa att man utvecklat en unik "safety clasp" som gör att klockan inte kommer att trilla av armen trots att låset skulle gå upp.

Det låter ju fantastiskt! Nästan magiskt!
Jag förstår det inte riktigt, kan någon förklara?
BTW, vad är "The Oris Handbook"?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det där låset sitter på klockan jag hade turen att vinna på en passaround. Första intrycket var typ "Herregud! Vad är det för klump? Är de galna?" Men det växer med tiden. Nu tycker jag att låset balanserar klockan och att det känns härligt tooligt. Om jag skulle få ändra på låsets design skulle jag inte ändra storleken. Istället skulle jag byta den blankpolerade ytan med "Oris" mot en borstad. Den blankpolerade slits inte snyggt.
Vann du svarta, eller är det något tidigare?
 
Topp