• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Oris Maldives LE *Extra prisbump!*

Godkväll!

Säljer nedan en trevlig blåtavlad klocka, dykare av fabrikat Oris, modell Maldives.

Specs;

Boett: Ø43 mm, titan. Baksida med bild på stingrocka i blått, se bilder. Bilden sitter bakom ett safirglas så oro för bortslitning föreligger ej. Skruvad och signerad krona vid 3, heliumventil vid 9.
Länk: Rostfritt stål, "integrerad", så som de flesta Orisdykare
WR: 300 M
Komplikationer: Liten sekund samt datum
Glas: Domat safirglas, AR på insidan
Urverk: Oris 643, base ETA 2836-2
Tavla: Blå tavla, mörkoranga index med superluminova

Övrigt: Limiterad utgåva till 2000 exemplar. Detta ex är numrerat till 1834/2000.


Klockan togs ut den 2013-11-03. Garantin gäller i 3 år så gott om tid finns kvar. Jag är andra ägaren, köpte klockan i stort sett oanvänd. Uret kommer komplett med den stora Orisboxen, innerbox, cert, instruktionsbok, länkbitar. Den är full set. Även hangtagsen är kvar om det nu är intressant.

Klockan har brukats av mig i cirka en månads tid. En del hairlines finns på de polerade ytterlänkarna samt något litet på spännet, dessa är dock svåra att se utom i klart ljus. Har försökt fota detta men misslyckats. Inte ett enda märke eller repa på glas eller bezel. Klockan är mycket fräsch.

En fördel som jag ser med klockan är att anståndet mellan övre och undre bandhorn inte är speciellt långt för att vara en klocka på 43 mm. Vet ej måttet exakt men det torde vara lätt att googla om man är intresserad. Oavsett, detta gör att klockan inte ser enorm ut trots sin diameter. Jag har kastat in en bild för att försöka demonstrera storlek på lite avstånd. Jag har handleder på ungefär 17 cm.

Litet litet märke på undre högra bandhornet upptäcktes idag, sänker priset 500 SEK.

Pris vid försäljning/byte: 12 500, 11 500 10 000

https://klocksnack.se/threads/razamanaz.20283/

Väl mött,
/Rasmus

Bildkavalkad nedan:

kJRVt6e.jpg









 
Topp