• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris prissänkning

Makkanxd

Rolex
Frågan är ju fortfarande om fler kommer köpa.. känner man inte till märket så tror jag inte 15,6k eller 18.3k spelar någon roll. Däremot kanske fler klocknördar passar på att köpa eftersom det är fina grejer?
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Det var ju precis (1-1.5 år sedan?) en prishöjning på oris så tycker de gör rätt i att få ner priset igen. Kollade på 65-an och pilot big crown date då men de låg på nära 18-19k och det kändes som man inte fick så mycket för pengarna, det är inte så långt upp till en tudor exempelvis. 15-16 är mer rimligt. Men ändå för högt tycker jag hehe :)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Det var ju precis (1-1.5 år sedan?) en prishöjning på oris så tycker de gör rätt i att få ner priset igen. Kollade på 65-an och pilot big crown date då men de låg på nära 18-19k och det kändes som man inte fick så mycket för pengarna, det är inte så långt upp till en tudor exempelvis. 15-16 är mer rimligt. Men ändå för högt tycker jag hehe :)
Vad saknar du för att de ska vara värda 15-16k?
 

Valjean

Omega
2-Faktor
Enligt mig är Oris ett extremt prisvärt märke om man jämför med många andra.
Anledningen till att de blir tvungna att gå ned i pris är väl mest troligt att de märken som tillhör Swatch-group krämar ut fler modeller per år och kan därför inte kräva samma summa pengar för dem. Då antar jag att Oris måste sänka sina priser lite för att fortfarande ses som prisvärt ur allmänhetens ögon.
Dock för att jag alltid skulle välja ett märke som Oris före alla Swatch-group ägda märken.
 

Man

Rolex
Sommaren 2014 kostade en Oris Aquis date 15600kr där jag bor. Jag såg dock för inte så länge sen (ett par månader sen när jag kollade på samma AD) att en sådan nu kostade 18300kr. Vad jag förstår av tråden här har alltså priset nu återgått till det tidigare 15600kr.
Mvh
 

Makkanxd

Rolex
Sommaren 2014 kostade en Oris Aquis date 15600kr där jag bor. Jag såg dock för inte så länge sen (ett par månader sen när jag kollade på samma AD) att en sådan nu kostade 18300kr. Vad jag förstår av tråden här har alltså priset nu återgått till det tidigare 15600kr.
Mvh
Det var ju ganska tvära kast om de kostade 15,6k för två år sedan också. Idag är det 15,6 som gäller
 
Topp