• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Oris prodiver

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Till salu är min feting-oris. Jag har testat klockan några gånger och kommit fram till att jag inte kommer att använda den så som det var tänkt. Klockan är uttagen den 22:a augusti i år från auktoriserad svensk butik. Således är klockan i nyskick och har i stort sett inga spår av användning (annat än att länken är kortad för att passa min arm).
Klockan är stooor (49mm) men bärs ganska lätt eftersom både klocka och länk är i titan. Den breda vridringen med sitt speciella låsnings-system gör att klockan inte känns för stor imo. Jag har haft många oris-dykare i storlekar mellan 44mm och 46/47mm och denna upplevs knappast större då jag tror att tavlan är lika stor som på en 46:a.

Detta är en riktigt rejäl fetingdykare som du med lätthet kan bära ovanpå din random submariner för att sticka ifrån mängden ;-) och samtidigt skydda din dyrbara rolex
Automatisk heliumventil och vattentät till 1000m.

Klockan fås naturligtvis med boxar, cert etc.

Jag är i första hand ute efter att byta denna pjäs mot något annat fint kvalitetsur. Gärna en datejust eller kanske en tudor sub... Try me! Jag är öppen för förslag. Gärna en klocka som redan har fått lite patina :)

Såhär ser odjuret som jag byter bort ut... Min arm mäter ca.17cm i omkrets
yrubu2a7.jpg
emyhypyh.jpg
3apazuhy.jpg
yqaje9as.jpg
ze2eme2y.jpg

Jag sätter priset till (återtagen)

Jag och klockan finns i Stockholm och ses gärna för affär f2f över en kopp kaffe eller en påse lim eller någon annan förtäring :)

/Björn
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Vid snabb affär (idag eller imorgon) får du klockan för (återtagen) och en liten överraskning på köpet ;-)

Detta är ett riktigt klipp.
 
Topp