• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Sixty-five diver vs Longines Legend Diver

Gurgel

Cartier
Tycker LLD är skitfin, tycks funka på alla band också. Oris är dock riktigt frän, slår lite underifrån vilket jag gillar. Bidrar med några bilder på orisen i lite olika kläder för att belysa att även den är mångsidig (och för att det är kul att posta bilder). Bilden med mesh är lånad från internet.
image.png
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ja, urmakaren förvarnade att reservglaset gått loss på 7000 ca innan han skickade den vidare till Longines serviceverkstad för bytet. När jag gjorde en snabb googling så visade det sig att jag inte var först att ha gått på den minan så det var nog "rätt".
 

poormans

Rolex
Som en som nyss lagt 9000 kr (60% av priset på hela klockan, hahahaha) på ett glas till sin LLD kan jag bara hålla med. Älskar klockan men lär inte köpa fler Longines i mitt liv efter ett möte med den affärsmodellen.

med tanke på att de går begagnade för ca 10k så lär det inte dröja innan det kommer aftermarket glas, tråkig men föga förvånande, ett glas borde kosta ca 1500 kr
 

VRD

Cartier
Coolt! Hur känns den? hur är justeringsmöjligheterna? Den ser nitad ut på bilderna, men är det skruvar i verkligheten? gief all info :D

Skrev lite om den i den andra tråden:
https://klocksnack.se/threads/oris-divers-sixty-five-årets-bästa-rykte.48928/page-4#post-1260561

Länken var ganska lång innan justering, så nu har jag nästan bara nitade bitar kvar vilket är rätt coolt, det är inte skruvar på denna länken, det är stift och rör, och otippat nog är nitarna nitade;)!
 
Topp