• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Oris TT1 Divers Titan ”Der Meistertaucher” Regulateur

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Till salu är denna stenhårda titanbeater - stor men lätt. Köpt på grannforumet i September, "watch only". Efter att ha utvärderat den i några månader inser jag att den är drabbad av det klassiska "den får för lite handledstid" och tycker därför att den här pjäsen förtjänar ett bättre hem. Det är alltså en Oris TT1 Divers Titan "Der Meistertaucher" Regulateur, puh! En brutal pjäs med sina 44 mm och titangrå yta. Klockan är från 2003, visar kontroll av serienumret med Oris.

Och nej, den är inte i nyskick, och det medföljer inte några tillbehör, papper eller låda. Så det är lite "What you see is what you get". Bezelinserten har fått sig en törn och har en skada, men det känns inte som en dyr sak att åtgärda. Själv tycker jag att det hör till på den här typen av klocka, och det är ingenting som jag har stört mig på. Glaset däremot är 100% felfritt. Och tavlan är den tidiga och lite ovanliga ISO 2281-tavlan utan vågmönster. Jag skulle sammanfatta skicket som "bruksskick med spår av deskdiving och även en och annan kärlekstörn". Men så är det ju här i livet, det som inte dödar härdar. Och det här är en rejält hård klocka.

Men notera alltså att klockan säljs i befintligt skick: okänd servicehistorik, kortad gummilänk samt en titanlänk utan några extra länkbitar (omkretsen är typ 18 cm). Därför föredrar jag en f2f-affär i Stockholm. I annat fall har köparen självklart fri returrätt (inom skälig tid, typ ett par dagar), men då med rek.brev som bekostas av köparen.

Pris: 7500:- (Med utrymme för viss justering vid smidig och trevlig affär, men utan någon direkt brådska att bli av med klockan)

Photo%202013-11-27%2007%2029%2029.jpg

Photo%202013-11-27%2007%2031%2052.jpg

Photo%202013-11-27%2007%2032%2028.jpg

Photo%202013-11-27%2007%2031%2028.jpg

Photo%202013-11-27%2007%2030%2053.jpg

Photo%202013-11-27%2007%2034%2046.jpg

4a3eqa9a.jpg


Fritt fram att kladda i tråden med frågor eller glada tillrop. Och är man intresserad är det bara att höra av sig för en titt "IRL" (som alla kidzen säger) eller för fler bilder.

Tack för titten och för annonsplatsen!

/Robert
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Äh, nu vill jag bli av med den här. Har ju mentalt redan släppt den.

Bumpar den här till 7000:-, med ännu lite mer rabatt vid smidig f2f-affär i Stockholm! Kom igen nu, det är ett bra pris!

Eller har ni bränt alla pengarna på julklappar? :!BB

/Robert
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
MELLANDAGSREA! :!BB
Nu sänker jag priset en sista gång, och tar i från tårna: 6000:-
Det måste vara snorbilligt för denna pjäs!?
Gäller året ut, dvs till den 31 december 23.59.59. Därefter drar jag tillbaka klockan och inväntar nypåfyllda lönekuvert i februari...
/Robert
 
Topp