• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oris x Topper Jewlerers Sixty-Five Diver

70na55

Basic
Vad tycker ni om detta släpp från Oris x Topper Jewlerers?
Har varit sugen på denna sedan tidigare och känner i och med denna kollaboration så har den blivit ännu mer attraktiv. Men detta färgtema blev den lite mer stilren samtidigt som den behåller sin distinkta design. Vet dock inte om den kommer till Sverige överhuvudtaget.

Bilagor

• 1A3EAC2B-75FE-4575-9C4A-AA9B0E7B1EA3.jpeg
    1A3EAC2B-75FE-4575-9C4A-AA9B0E7B1EA3.jpeg
    25.3 KB · Visningar: 18
Jag har inte sett den tidigare men håller med om att den var väldigt trevlig och lite mer diskret än de befintliga varianterna. Tyvärr kommer det nog aldrig att gå att köpa från någon annan än just Topper om det är en modell som är speciellt framtagen i samarbete med dem.

Jag gillar den bättre än den vanliga. Vill minnas att det varit en och annan ute på köp & sälj så en beggad går nog att hitta här.

Har denna modell funnits att köpa tidigare via Topper eller någon annan återförsäljare? På hemsidan står det att den lanseras i december.

Någon tidigare upplaga av oris topper syftar jag på då. Men hur som så misstänker jag att även den var exklusiv för topper men begg hittade hit.

• Like
Reactions: HSK
Någon tidigare upplaga av oris topper syftar jag på då. Men hur som så misstänker jag att även den var exklusiv för topper men begg hittade hit.
Ah, jag förstår. Det ser ut att vara samma med enda skillnaden att denna har vita index och annan bezelmarkering?

Har denna modell funnits att köpa tidigare via Topper eller någon annan återförsäljare? På hemsidan står det att den lanseras i december.
Som @Jonulf säger, så har Topper sålt den tidigare. Likadan enligt bilden ovan vad jag kan se, eller är den nya mer orange? Väldigt lika oavsett :)

Vill minnas att @MaziK och @Rum Runner haft en 😎 kanske har de något att säga om modellen!
Yes stämmer bra.
Ångrar att jag sålde den men det var av andra anledningar än att jag tröttnade på den.

Modellen som skrivits tidigare var ett samarbete mellan Topper och Oris. Topper är en auktoriserad återförsäljare i California. Den nya verkar ha vitfärgad lume?

100 klockor tillverkades och såldes bara av Topper.

Det som särskiljde Topper-versionen mot dåvarande 65or var

• Ingen datumvisning
  • Orange plupp på vridningen
  • Vridningen hade ingen pvd-behandling
  • Orange spets på sekundvisaren

Bjuder på två bilder
20161108-P1000427.jpg
20161108-P1000403.jpg

Tjusig! Alltid gillat denna taveldesignen. Ser mer steril ut med de gråa markeringarna jämfört med originalet. På gott och ont.
Men tråkigt att den nya verkar ha 42 mm-boetten, 40 känns mer rimligt.

är inte denna modellen rätt urvattnad?

känns som den kommit i 20 LE versioner och ärligttalat så är den väl jävligt tråkig?

Yes stämmer bra.
Ångrar att jag sålde den men det var av andra anledningar än att jag tröttnade på den.

Modellen som skrivits tidigare var ett samarbete mellan Topper och Oris. Topper är en auktoriserad återförsäljare i California. Den nya verkar ha vitfärgad lume?

100 klockor tillverkades och såldes bara av Topper.

Det som särskiljde Topper-versionen mot dåvarande 65or var

• Ingen datumvisning
  • Orange plupp på vridningen
  • Vridningen hade ingen pvd-behandling
  • Orange spets på sekundvisaren

Bjuder på två bilder
20161108-P1000427.jpg
20161108-P1000403.jpg

Riktigt fin! Snyggt att man skippat datumet.

Tillbaka
Topp