• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Utvisaren

Patek
Oris 65 Divers 40mm på textilstrap, funderar på att byta till gummi, tycker dykare gör sig bättre på det
EFB98904-5D3A-4BE8-8DAF-D4F49F7098C6.jpeg
619320BE-6788-4C23-A68C-55469F96F28B.jpeg

Stiligt som det är. Är själv ingen direkt vän av gummi såvida man faktiskt inte skall dyka på riktigt med den. Kan vara vettigt med lite grövra band om man har dykhandska på.
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Här kommer som utlovat lite bilder på dem aftermarket-länk jag köpte på Ebay. Milsvid skillnad i kvalitet jämfört med Oris original. Känns lite som Skx ungefär. Men utseendet är det inget fel på tycker jag. Ska köpa curved spring bars men böjde de som följde med lite lätt och pressade ihop ändlänken lite, det får jag jobba lite mer på...

IMG_20191112_225837.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20191112_230009.jpg
    IMG_20191112_230009.jpg
    330.9 KB · Visningar: 2
  • IMG_20191112_225941.jpg
    IMG_20191112_225941.jpg
    168.2 KB · Visningar: 3
  • IMG_20191112_225919.jpg
    IMG_20191112_225919.jpg
    190.4 KB · Visningar: 3
  • IMG_20191112_225902.jpg
    IMG_20191112_225902.jpg
    177.9 KB · Visningar: 3
  • IMG_20191112_225848.jpg
    IMG_20191112_225848.jpg
    214.6 KB · Visningar: 4

Jonas74

Omega

TimeFlies

Panerai
Inte klämt på och utanför min budget men också väldigt fascinerad av den där, anledningen att jag började följa den här tråden. Ingen alls som har någon erfarenhet? Man vill ju vara beredd när Lotto-vinsten kommer tänker jag :p:D

Jag tog en för laget, beställde en osett idag. :)
Vill ju inte dö nyfiken.
Nu återstår "bara" lottvinsten.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Slänger ut en liten krok här med.
Letar efter en Aquis date, nya modellen och på länk. Pm om någon funderar på att avyttra så får vi se :).
 

Wulfric

Omega
Trevlig fredag allihopa!
Vad säger gänget, är det värt att införskaffa sig en av de sista Source of Life-klockorna? Eller ska man spendera lite mer på Aquis GMT:en?
 

seppo

Omega
2-Faktor
Det råkar inte finnas någon som har Reliefen hur den ser ut i lite mörkare miljöer? :) Tycker den ofta ser så ljus ut i tavlan, även i affärer men då är det ju full ljussättning.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Riktigt prisvärda och byggkvaliten har man ju svårt att klaga på :). Länken är grym och likaså gummit med viklås. Ingen som vill sälja? :D.

-Verkligen! Jag gillar finishen och byggkvalitén på Oris Aquis skarpt. Och även fittingen är grym, den lägger sig perfekt på mina 17,5cm’s handleder! :happyhappy:

Haha! Han är så nöjd med denna så jag tror inte han har den till salu :D
 

Nilas

Patek
2-Faktor
-Verkligen! Jag gillar finishen och byggkvalitén på Oris Aquis skarpt. Och även fittingen är grym, den lägger sig perfekt på mina 17,5cm’s handleder! :happyhappy:

Haha! Han är så nöjd med denna så jag tror inte han har den till salu :D
Hade både svart och orange gummi plus länk till min. Tillfällig sinnesförvirring gjorde att jag sålde.
Man lär sig aldrig :).
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hade både svart och orange gummi plus länk till min. Tillfällig sinnesförvirring gjorde att jag sålde.
Man lär sig aldrig :).

-Man ska inte underskatta det här med klockor alltså, det är inte lätt, man får testa sig fram, ibland lär man sig dock genom att gå den hårda vägen.

Ibland vänder man världen upp och ner för att köpa något som man vill flippa direkt dagen efter. Och ibland flippar man något pga att man kan vara lite förvirrad som du sa.

Själv känner jag mig vilse rätt ofta i klockvärlden :banghead: Svårt att hitta vad man vill ha:angel:

Oris-gummit är grymt! Om jag köper en Aquis då vill jag gärna ha ett svart och ett gult gummi. Länk har jag inte provat men den ser också mycket fin ut.

Den här som jag har lånat är på 43,5cm. Jag trivs med storleken. Men jag funderar ifall den på 39,5cm skulle vara mer allround. Är det något som du har erfarenhet av?
 
Topp