• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orkar inte med mitt egna velande...

PatrikSve

Breitling
Har sedan tidigare en Omega Seamaster 300 och med nytt ökat intresse för klockor letar jag nu efter ny, inte så lätt då det finns så otroligt många alternativ och jag är så trött på mitt egna velande....

Har kikat närmare på Rolex Explorer, bra mix dressat och sport tycker jag....
Breitling Suoerocean Samt Heritage.....
Omega Seamaster Planet Ocean
Tag Heuer Aquaracer som med sin nya modell verkar vara riktigt bra Bang for the Buck...

Men även kikat på mer dressade ur....

Som ninser och förstår velar jag så till den milda grad att jag blir trött på själv......

Vad ska jag köpa?

Tack.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har sedan tidigare en Omega Seamaster 300 och med nytt ökat intresse för klockor letar jag nu efter ny, inte så lätt då det finns så otroligt många alternativ och jag är så trött på mitt egna velande....

Har kikat närmare på Rolex Explorer, bra mix dressat och sport tycker jag....
Breitling Suoerocean Samt Heritage.....
Omega Seamaster Planet Ocean
Tag Heuer Aquaracer som med sin nya modell verkar vara riktigt bra Bang for the Buck...

Men även kikat på mer dressade ur....

Som ninser och förstår velar jag så till den milda grad att jag blir trött på själv......

Vad ska jag köpa?

Tack.

Velandet är ju halva grejen...så fort du slagit till på någon av dem kommer du börja vela kring vilken det ska bli härnäst... ;)

Alla fyra klockor du nämner är ju bra och trevliga. Har du provat hur de känns på armen? Bäst är ju om du kan besöka en AD och testa dem.
 

PatrikSve

Breitling
Enig....men tröttsamt då jag inte kommer till skott....
Ja har hängt en del hos AD men alla klockor har ju sina fördelar.

Tudor BB finns ju också ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Enig....men tröttsamt då jag inte kommer till skott....
Ja har hängt en del hos AD men alla klockor har ju sina fördelar.

Tudor BB finns ju också ;)

Kör på Explorern! Den är helgrym som allroundklocka och ger lite variation jämfört med Seamastern. :)

Slänger in en bild på min gamla:

image.jpeg
 

PatrikSve

Breitling
Ja Explorern ligger nära till hands, riktgt fina.
TT Sub är schysst men landar oftare i "vanliga" Sub, fantastisk klocka men känns inte så originell?

Jag tycker man inte lika ofta ser Explorern....
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja Explorern ligger nära till hands, riktgt fina.
TT Sub är schysst men landar oftare i "vanliga" Sub, fantastisk klocka men känns inte så originell?

Jag tycker man inte lika ofta ser Explorern....

Den nyare referensen, 214270, verkar inte vara riktigt lika poppis som den äldre 36mm-versionen. Själv tycker jag att 39mm är perfekt!
 

JohnDoe

Rolex
Ja Explorern ligger nära till hands, riktgt fina.
TT Sub är schysst men landar oftare i "vanliga" Sub, fantastisk klocka men känns inte så originell?

Jag tycker man inte lika ofta ser Explorern....
Vanliga sub går det 13 på dussinet av. Går knappt att skilja från alla andra liknade. Håller med om att explorern syns mer och är ovanligare. Men en blå tt sub syns rätt bra. Kan dock förväxlas men en invicta etc av omgivningen. Nåja kanske lika bra det. Annars är ju milgaussen en klocka som är hyfsat toolig och ovanlig.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Känns Explorer mer originell än en TT-sub? Stämmer kanske i vad gör du och din klocka-tråden, men ute i riktiga världen är det nog tvärtom...
Vad är budgeten?
 

A.J.

Panerai
Explorer är en kanonklocka i min mening.. Grymt allround!:) Har själv haft en 114270 (36mm) vilket i min mening är en perfekt storlek och känns otroligt välbalanserad.. :)
Go for Explorer.. Den är ju lättsåld också om du skulle tröttna!?;)

Min gamla....
image.jpeg
 

mega

Rolex
Ganska olika prisklasser är det inte ?
Du borde kunna få både TAG:en & Breitlingen för priset av Omegan eller Rolexen (säger jag utan att ha kollat så noga).
Köpa beg. Rolex eller Omega är ju ganska safe om du vill flippa. Jag tror att det kommer att stå mellan dessa två när det kommer till kritan. Man kommer att vilja ha ägt båda när man väl börjat kolla på dom.
 

PatrikSve

Breitling
Menade att Explorern inte är lika vanlig som Sub....TT sticker absolut ut mer men som sagt också en annan peng.....
Lutar skarpt åt Explorern, enda nackdelen som jag ser det är att den saknar datum.

Härligt engagemang på detta forum.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En datejust? Med slät ring är den inte lika dressad. Jag tycker helt klart du ska prova rolex i alla fall, som nämnts ovan är de väldigt lätta att sälja vidare om man är velig klockägare.

Bra observation, engagemanget kring såna här frågor är alltid på topp här :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Har sedan tidigare en Omega Seamaster 300 och med nytt ökat intresse för klockor letar jag nu efter ny, inte så lätt då det finns så otroligt många alternativ och jag är så trött på mitt egna velande....

Har kikat närmare på Rolex Explorer, bra mix dressat och sport tycker jag....
Breitling Suoerocean Samt Heritage.....
Omega Seamaster Planet Ocean
Tag Heuer Aquaracer som med sin nya modell verkar vara riktigt bra Bang for the Buck...

Men även kikat på mer dressade ur....

Som ninser och förstår velar jag så till den milda grad att jag blir trött på själv......

Vad ska jag köpa?

Tack.
En Rolex Explorer I är aldrig fel medan du funderar. Ibland behöver man några "felköp" innan man landar. Det finns nog ingen klockar som täcker upp alla behov så välj först den du kan använda dagligen. Är du osäker så köp hellire begagnat så kostar det inte så mycket att byta eller komplettera.
 

Freddie L

Panerai
De uren du nämnt är ju ändå rätt olika. Det borde pirra lite mer i magen när du tittar på något av dem? Välj efter magkänslan alltså.

Med det sagt så håller jag med om att en 39mm Explorer känns som den enda vettiga vägen in i Rolexträsket.
 
Håller med om att en Explorer är en mycket bra allround klocka . Gillar 36 mm Explorern men med dagens generellt sett större storlekar skulle jag säga att den drar mer åt det dressade hållet. 39 mm känns storleksmässigt mer sport men kan också funka mer dressat, vilket gör den allsidig än 36:an. Här en bild på min 39:a som i mitt tycke är snyggare än den gamla t-rexen ;)
IMG_expl.JPG
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Velandet kommer man nog aldrig ifrån men på något sätt är ändå velandet i sig trevligt också :) Jag tycker du ska prova de modeller du nämner och välja den som känns bäst för dig.
 
Velandet kommer man nog aldrig ifrån men på något sätt är ändå velandet i sig trevligt också :) Jag tycker du ska prova de modeller du nämner och välja den som känns bäst för dig.
Håller helt med, resan är lika viktig som målet. Min senaste klocka hann knappt landa på armen fören jag började fundera på nästa. Har man blivit biten av klockdjävulen så har man...:)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Som ovan rekommenderar jag att du börjar med en explorer. Ligger bra i pris och du får mer eller mindre tillbaka pengarna om du vill gå vidare och prova något annat. Det fina med just klockor och framförallt begagnat är ju att man kan prova sig fram utan att för den skull behöva förlora allt för mycket vid försäljningarna.
 

Jeppsonns

Cartier
Skulle säga att POn är ganska så vass i min mening. Men då är det orange som gäller med 2500 verket!
Slänger in en bild på min!
IMG_3057.jpg
 
Topp