• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ormband på prov...

petank

Omega
Har av en vän ( Jacob) fått prova ett nytt band till min Longines, Charles Lindbergh. Ett band av ormskinn från arten, Pythonidae, Pytonorm. Bandet är blåfärgat. Det är otroligt skönt och mjukt på armen.
Pytonorm.jpg


Många vänner och bekanta har fått känna på det och gissat vad det är, men ingen har lyckats. Förutom min modemedvetna 75-åriga mor som på tre sekunder konstaterade att det var ett ormskinn med ett stort "smile" :)!

Nu till saken. Jag tycker det sitter som en "smäck" på Longinesen och passar perfekt. Vad tycker ni? Ormskinn är ju inte gratis. Bandet är tillverkat i Paris på beställning. Är det värt att satsa på. Nedan finns bilder.
orm_1.jpg


orm_3.jpg
 

fredtiger

Cartier
Är inte ormskinn från pytonormar förbjudet att handla med inom EU? (Utan CITES-tillstånd, men det kanske inte omfattar andrahandsmarknaden).
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker det är knepigt med blått band men ormskinn i allmänhet tycker jag
Är störtballt!
Fanns ett ormskinn till heuer Monaco som var stiligt.
image.jpg
 
Topp