• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Osäker? Klockhandlare David Linvin

Hejsan allesammans, jag är ny här på forumet.

Tänkte höra om någon har erfarenhet och bra omdömen om klockhandlare David Linvin i Malmö?

Fick igår ett email från honom att han vill köpa min klocka som jag har ute på Blocket.

Han bad mig komma till hans kontor vid Lilla Torg i Malmö och göra upp affären där?
Känns lite osäkert?

Någon som varit och sålt eller köpt hos honom? Hur gick det?

Har googlat och kollat upp hans namn och företaget, allt ser OK ut men jag vill liksom inte gå dit och bli rånad?
Är kanske bara paranoid?

Verkar som han handlar med Rolex klockor och varit verksam inom branschen en längre tid.

Frågade om han kunde mötas upp inne på banken men det vill han inte på grund av säkerhet skrev han, bättre att jag kommer till hans kontor där han kunde kolla klockan och betala. Kanske bättre än att göra upp affären ute på gatan.
 
Vill dela med mig av min erfarenhet.
Efter skambud och oseriösa personer på Blocket slutade det med att jag sålde min Breitling Chronomat till David Linvin.
Stämde träff med honom i hans kontor inne i stan. Mysigt litet kontor, väldigt exklusivt inrett och fina Rolex klockor i displayen.
Allt gick smidigt och trevligt bemötande. Mycket seriös och professionell kille.
Han kollade klockan, skrev kvitto och jag fick pengar i handen.
Jag hade förutfattade meningar och misstankar innan jag gick dit men jag återkommer.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Lät ganska fishy. Varför valde du att röra på dig själv? Hade sagt åt honom att ska han ha den får han minsann komma och hämta.

Men trevligt att du fick pengarna du ville ha för klockan iallafall! Slutet gott, båda nöjda :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
I normalfallet håller jag med dig, men med tanke på trådinledningen torde det vara reko. Om nu inte har TS haft väldigt stort tålamod och väntat en hel månad på att lägga in sin fiktiva hyllning..
 

F-L-P

Panerai
I normalfallet håller jag med dig, men med tanke på trådinledningen torde det vara reko. Om nu inte har TS haft väldigt stort tålamod och väntat en hel månad på att lägga in sin fiktiva hyllning..


Håller med. Och att den säljs på plats känns inte så konstigt om det är ett företag som köper.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
I normalfallet håller jag med dig, men med tanke på trådinledningen torde det vara reko. Om nu inte har TS haft väldigt stort tålamod och väntat en hel månad på att lägga in sin fiktiva hyllning..

Tvivlar det.
Tror TS är reko

Håller med. Och att den säljs på plats känns inte så konstigt om det är ett företag som köper.

Ah, så om någon nu framöver gör lite research så hittar personen era tre positiva kommentarer om TS och indirekt butiken. Fast era omdömen är gissningar. Jobbigt för personen som gör research om butiken.
 

F-L-P

Panerai
Ah, så om någon nu framöver gör lite research så hittar personen era tre positiva kommentarer om TS och indirekt butiken. Fast era omdömen är gissningar. Jobbigt för personen som gör research om butiken.


Så det är bättre att det står en kommentar som insinuerar att företaget jobbar med oetisk marknadsföring och därför inte är att lita på?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Så det är bättre att det står en kommentar som insinuerar att företaget jobbar med oetisk marknadsföring och därför inte är att lita på?


Vem har sagt något om bättre? Det här är ett forum och jag ifrågasätter TS som är nyregistrerad som hyllar en relativt okänd butik. Att ni tror TS är reko på väldigt lösa grunder är osunt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ah, så om någon nu framöver gör lite research så hittar personen era tre positiva kommentarer om TS och indirekt butiken. Fast era omdömen är gissningar. Jobbigt för personen som gör research om butiken.


Så du tror inte på honom bara för att han är ny?

Bara för det ska vi alltså rata företaget/personen och snacka skit om det så att folk inte ser våra "positiva" kommentarer utan ser skit kastat.
Hur jävla vrickat är inte det?
Det är inte vettigt någonstans!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Så du tror inte på honom bara för att han är ny?

Bara för det ska vi alltså rata företaget/personen och snacka skit om det så att folk inte ser våra "positiva" kommentarer utan ser skit kastat.
Hur jävla vrickat är inte det?
Det är inte vettigt någonstans!


Det är ju helt rimligt att en ny medlem som inte postat något är mindre trovärdig än en gammal medlem som många känner till, träffat i verkligheten, hängt här länge osv. Detta eftersom vem som helst kan skapa ett konto och skriva vad denne önskar.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det är ju helt rimligt att en ny medlem som inte postat något är mindre trovärdig än en gammal medlem som många känner till, träffat i verkligheten, hängt här länge osv. Detta eftersom vem som helst kan skapa ett konto och skriva vad denne önskar.


Vem som helst kan också posta 100 posts och sedan ljuga.
Litar du inte på klockhandlaren så köp inte från honom. TS snäll nog och berätta om hans erfarenhet.

Det är helt upp till dig vem du köper från/säljer till.
Men jag tycker det är fel att trollförklara tråden bara för att TS är ny och berättar om sin erfarenhet. Är det så vi välkomnar folk här?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Vem som helst kan också posta 100 posts och sedan ljuga.
Litar du inte på klockhandlaren så köp inte från honom. TS snäll nog och berätta om hans erfarenhet.

Det är helt upp till dig vem du köper från/säljer till.
Men jag tycker det är fel att trollförklara tråden bara för att TS är ny och berättar om sin erfarenhet. Är det så vi välkomnar folk här?

Vafan jag har ljugit i alla mina posts...
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Man skall ta all info för vad det är, denna köpare var nöjd. Bra så! Läs DrWatchtråden så kan ni se att upplevelserna är olika. Man behöver inte trollförklara folk för att de är nya..

Alla har varit det..

Ingen har väl trollförklarat? Däremot att man skall ta helt nyregistrerade användare som kliver in och hyllar med en sund nypa salt.
 
Topp