• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Osäker på denna Rolex

davve23

Breitling
Hej alla på KS!
Har varit väldigt förtjust i rolex-klockor ett tag nu och äntligen bestämt mig för att slå till på en. Eftersom att jag har surfat en del på KS och läst massa trådar så har jag verkligen insett att det inte är säkert på något sätt att handla klockor på internet. Tyvärr är jag illa tvungen då en helt ny rolex spräcker min budget. Jag har pratat med en kompis i min förra klass som kunde sälja en till mig och skickade mig denna bild. Eftersom att det finns extremt mycket kunskap hos er så undrar jag om denna ser OK ut? Eller bör jag avvakta?
Tack på förhand!

https://i.imgur.com/aFuD1JT.png
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Om han är din kompis så hoppas jag verkligen den är äkta, rätt ruttet om han försöker blåsa dig annars..
Om inte annat så lär det väl avspegla sig i priset?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla på KS!
Har varit väldigt förtjust i rolex-klockor ett tag nu och äntligen bestämt mig för att slå till på en. Eftersom att jag har surfat en del på KS och läst massa trådar så har jag verkligen insett att det inte är säkert på något sätt att handla klockor på internet. Tyvärr är jag illa tvungen då en helt ny rolex spräcker min budget. Jag har pratat med en kompis i min förra klass som kunde sälja en till mig och skickade mig denna bild. Eftersom att det finns extremt mycket kunskap hos er så undrar jag om denna ser OK ut? Eller bör jag avvakta?
Tack på förhand!

https://i.imgur.com/aFuD1JT.png

Det absolut enklaste bör ju vara att du och din kompis, om möjligt, besöker en AD eller motsvarande för att verifiera äktheten. Du kan få också få ett utlåtande om servicebehov etc. Då vet du exakt vad du köper.
 

davve23

Breitling
Tack för svar alla! Han begärde 3500kr inkl. frakt. Detta är tydligen en klocka mer än 15(!) år gammal så man blir ju lite osäker. Kanske mer värt att avvakta. Han var nyligen i Kina också med sin familj såg jag på Facebook.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ser det för bra ut för att vara sant är det nog oftast inte sant, och om han begär 3500 för en Rolex är den nog (;)) inte ok.
 

JohnDoe

Rolex
Varför tog du bort bildlänken? Det syns ju en tag med ett nr som börjar på Exxx. Om det ska föreställa ett serienr så är det en tidig 90 talare om den är äkta. Priset skulle då ligga mer runt 20k. Bilden är för dålig för att se om den är äkta. Så kostar den 3500kr så lär den var 100% fake.
 
Topp