• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Osaka, Japan

1965ek

Diamant
2-Faktor
Hej,

Jag skall till Osaka i slutet av januari. Kan någon rekommendera bra ställen att hitta klockor där? Företrädesvis Seiko, men annat kan även det vara av intresse. (Sökt i forumet men hittade bara rekommendationer i Tokyo)

Senast ändrad:
Nytt men det skulle såklart vara kul att kolla lite vintage också.

Efter lite mer googlande så fattar jag det som att BIC Camera & Yodobashi är som elgiganten men som även saluför klockor till hyggliga priser och finns i de flesta städerna. Åtminsone fanns Yodobashi i Osaka.

Blir förövrigt min tredje resa till Japan och nästa resa dit är redan planerad till september nästa år. Ett land som i många stycken är lika som Sverige men samtidigt så oändligt olika.

Nytt men det skulle såklart vara kul att kolla lite vintage också.

Efter lite mer googlande så fattar jag det som att BIC Camera & Yodobashi är som elgiganten men som även saluför klockor till hyggliga priser och finns i de flesta städerna. Åtminsone fanns Yodobashi i Osaka.

Jag har handlat på båda två häromdagarna typ..
Bic camera är oftast billigare men yodobashi(beroende på storleken av affären) brukar ha större utbud!
Men finns klockan i bic's sortiment och du har några dagar extra i stan så brukar dom kunna fixa fram den åt dig!
Bic har sen att man får 8% taxfree om man har med sig passet sen får man 5% extra om man payar med kort!
Annars är ju japan ett kontant land utan dess like.... rätt sjukt egentligen att knappt någon tar vad vi anser är vanliga betalkort

Jag har handlat på båda två häromdagarna typ..
Bic camera är oftast billigare men yodobashi(beroende på storleken av affären) brukar ha större utbud!
Men finns klockan i bic's sortiment och du har några dagar extra i stan så brukar dom kunna fixa fram den åt dig!
Bic har sen att man får 8% taxfree om man har med sig passet sen får man 5% extra om man payar med kort!
Annars är ju japan ett kontant land utan dess like.... rätt sjukt egentligen att knappt någon tar vad vi anser är vanliga betalkort
Det låter alldeles utmärkt. Har både måndag och efterföljande fredag/lördag för privata upptåg så det finns tid.

Kan ge dig ett så pass bra tips som att kolla in om där finns nån stor outletby i närheten...
Var i yokohoma på seikos outlet där och hittade en alpinist för 29.000 yen som ett exempel

Tillbaka
Topp