• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oseriös Daytonasäljare på Blocket

Stenbocken

Breitling
Vet att det finns en tråd som rör Blocketannonser, men där diskuteras mest om klockorna i annonserna är fejk eller ej.

Har sett en Daytona på Blocket där säljaren går under benämningen "dd":
http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Daytona__07_57535993.htm?ca=15&w=3

Priset är bra med tanke på att cert finns med och att klockan är i bra skick samt inte alltför gammal. Priset sattes till 66 000 kr för någon vecka sedan varpå jag mailade och meddelade mitt intresse med namn och nummer mm.
Och sedan - Inte ett ljud! Måste vara mängder som hört av dig till honom och velat köpa den.

Häromdagen sänkte "dd" klockan till 64 000 kr och svarar fortfarande inte på mail.

Är han ute efter att sänka prismarknaden på Daytona för att han vill köpa en själv och kunna hänvisa att det ligger klockor till salu gör 64' utan att bli sålda? Annars, var sysslar säljaren med ?!?

daytona.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vet att det finns en tråd som rör Blocketannonser, men där diskuteras mest om klockorna i annonserna är fejk eller ej.

Har sett en Daytona på Blocket där säljaren går under benämningen "dd":
http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Daytona__07_57535993.htm?ca=15&w=3

Priset är bra med tanke på att cert finns med och att klockan är i bra skick samt inte alltför gammal. Priset sattes till 66 000 kr för någon vecka sedan varpå jag mailade och meddelade mitt intresse med namn och nummer mm.
Och sedan - Inte ett ljud! Måste vara mängder som hört av dig till honom och velat köpa den.

Häromdagen sänkte "dd" klockan till 64 000 kr och svarar fortfarande inte på mail.

Är han ute efter att sänka prismarknaden på Daytona för att han vill köpa en själv och kunna hänvisa att det ligger klockor till salu gör 64' utan att bli sålda? Annars, var sysslar säljaren med ?!?

daytona.jpg

Bra idé! :D

Men skämt å sido; jag håller med! Jag blir vansinnig när säljare inte svarar på tilltal. OK om man skickar ett "Sista priset, kompis"-mail, men folk som inte svarar på en seriös intresseanmälan/fråga om ett objekt till salu hatar jag!

Lycka till; klockan ser fin ut, men varning för fuffens med ett sådant agerande...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Fick han inte den såld för 66´så är det något som inte är som det ska, än värre om han inte svarar på mail med seriösa bud. Det kanske är som du spekulerade i att han själv är ute efter en och försöker få ned priset med en påhittad annons. Kan även var spam-filtret som tar alla svar för honom men i så fall borde man väl ha börja misstänka det om man är någorlunda erfaren av datorer (finns det någon under 50 idag som inte är det? )
Eller en scam, han väntar på att någon ska föra över pengar i förväg utan att ha träffat säljaren eller tittat på klockan. Hur som helst så skulle jag hålla mig undan från den.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hur uttryckte du dig i mejlet? Jag skulle säga att jag svarade på 1 av 10 mejl när jag hade dyr klocka på blocket sist. Skickar man
"jag är intresserad, ring upp mig" så finns inte en chans att jag gör det. Det går utmärkt att skriva hela sitt ärende i mejlet.

Dessutom kräver jag själv att meningar inleds med versal och avslutas med punkt. Det är ett bra filter för de värsta puckona. :D

edit: Jag sänkte också pris under tiden som jag hade obesvarade mejl.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Hur uttryckte du dig i mejlet? Jag skulle säga att jag svarade på 1 av 10 mejl när jag hade dyr klocka på blocket sist. Skickar man
"jag är intresserad, ring upp mig" så finns inte en chans att jag gör det. Det går utmärkt att skriva hela sitt ärende i mejlet.

Dessutom kräver jag själv att meningar inleds med versal och avslutas med punkt. Det är ett bra filter för de värsta puckona. :D

edit: Jag sänkte också pris under tiden som jag hade obesvarade mejl.

Helt rätt, jag ignorerar också blocket svar som är helt galet formulerade. Folk som inte kan skriva sitt namn eller börja med ett "hej" utan bara för iväg en kort mening som "vad är sista priset" eller något larvigt lågt bud går direkt i soptunnan.
 

Stenbocken

Breitling
Hur uttryckte du dig i mejlet? Jag skulle säga att jag svarade på 1 av 10 mejl när jag hade dyr klocka på blocket sist. Skickar man
"jag är intresserad, ring upp mig" så finns inte en chans att jag gör det. Det går utmärkt att skriva hela sitt ärende i mejlet.

Dessutom kräver jag själv att meningar inleds med versal och avslutas med punkt. Det är ett bra filter för de värsta puckona. :D

edit: Jag sänkte också pris under tiden som jag hade obesvarade mejl.


Då säljaren inte satt ut sitt nummer i annonsen förväntar jag mig att personen hör av sig om jag mailar artigt att jag är intresserad av klockan samt ger honom mitt fulla namn och nummer och mail. Hur skall man annars få kontakt?
Spamfilter tror jag ej på då säljaren måste fått ett mail från Blocket när han lade in annonsen för att kunna betala den.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vad som är artigt eller inte är ofta upp till betraktaren. Nu vet jag ju inte vad du skrev eller hur säljaren tänker i detalj. Han kan ju vara en total knasboll också.

Vill dock bara exemplifiera att man som säljare mycket väl kan undvika att svara på mejl utan att för den skull vara oseriös.

FYI kan ditt mejl hamna i spamfilter trots att inte Blockets gör det. Dessutom kan han ha betalat via kort och då behövs inget mejl från Blocket för att få ut annonsen.
 

Stenbocken

Breitling
Vad som är artigt eller inte är ofta upp till betraktaren. Nu vet jag ju inte vad du skrev eller hur säljaren tänker i detalj. Han kan ju vara en total knasboll också.

Vill dock bara exemplifiera att man som säljare mycket väl kan undvika att svara på mejl utan att för den skull vara oseriös.

FYI kan ditt mejl hamna i spamfilter trots att inte Blockets gör det. Dessutom kan han ha betalat via kort och då behövs inget mejl från Blocket för att få ut annonsen.

Hej! Jag förstår. Alla säljare är olika och det är såklart svårt att som köpare veta vem man har att göra med och hur säljarens taktik och önskemål är kring försäljningen.

Bara för att få en annan synvinkel på det hela, hur skulle du utforma ett mail till vederbörande om du var intresserad av att köpa klockan i annonsen?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
I mitt fall skulle jag nog skriva allt jag undrar direkt i mejlet. Klockans skick, historik och allt annat jag kan tänkas undra. Sedan föreslå en tid för att se klockan i verkligheten. En sak att undvika är att börja prata pris direkt. Framförallt om det är en populär modell.
 
Topp