• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oseriösa auktionshus

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Titta på detta utrop i Auktionsverket Engelholm;
https://auctionet.com/sv/82636-damarmbandsur


Den ligger redan uppe på 1100 kr, (utgångspris 800!) och avslutas först 14/7. "Damarmbandsur".

Jag har sett liknande på andra mindre auktionshus som Borås som hade två "Herrklocka". Den ena en Rolex Sub och den andra en Breitling, bägge givetvis billiga kopior. När jag uppmanat dem att ta bort klockorna har de blivit sura och otrevliga och hävdat att de aldrig påstått att det är någon Rolex eller Breitling utan "Herrklocka" och vad folk tolkar av bilderna får stå för dem. (Jag blev sur och mejlade Nymans som är AD för bägge märken och tipsade dem som i sin tur skickade sina advokater på dem, polisanmälde dem samt kontaktade Sveriges Auktionsföretags Förening.)
Samma mönster har jag sett i Helsingborg.
Hur kan "seriösa" företag vara så oseriösa!?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Ni skulle bara veta hur mycket fejkad konst som säljs genom mycket mer välrenommerade auktionshus...
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det är förkastligt att man inte ens ska kunna lita på att klockorna som säljs i auktionshus är äkta!
Har sett flera exempel på det där jag bland annat har sett Day-Dates som har varit kopior. Man börjar ju tvivla på sitt eget omdöme också...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mail to [email protected]

Hej,
Jag vill upplysa er att ni har en förfalskning ute till auktion;
https://auctionet.com/sv/82636-damarmbandsur
Med tanke på att ni undvikit att skriva märke/tillverkare så är ni säkert redan medvetna om att det inte är en äkta Rolex.
Då jag är väl insatt i klockor är jag 100% säker på att det är en förfalskning då denna modell inte ens existerar hos Rolex (Rolex har inte släppt någon dammodell av Submariner).

Vänligen tag bort klockan och kassera den då det är olagligt att handla med kopior och att ni som auktionshus borde ta ert ansvar och inte lura mindre vetande kunder som tror sig göra ett fynd. En kopia betingar ett värde på ca 100 kr i Thailand eller Kina, detta är fel och förkastligt och ännu mer förkastligt är att den i nuläget redan ligger på 1100 kr hos er. Oseriöst är ett gott ord på ert beteende här.

Vänligen,
X X

Får se om vi får något svar! ;)
 

Mauritz

Rolex
Roxxy & leben mfl....
vS5tqGv.png
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Dom har dragit tillbaka den från auktionen nu vilket är väl. Dock inte ett ord till svar på mejl. o_O
 
Topp