• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oseriösa spekulanter eller annat fel?

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Har en klocka för drygt 20K på annons nu och fick bland många
trevliga svar (+ några enormt hårt prutande personer från samma världsdel som denna "spekulant") detta svar :
( har mörkat del av namn & telenr då jag inte med 100% säkerhet vet om han är oseriös , eller inte bland de smartaste i landet eller som jag befarar ...både och )

[email protected] via blocket.se

21:55 (17 timmar sedan)
Är det okey om jag får låna den över helgen för att visa den till en
bekant. han köper den säkert men då vill jag att du skickar den som ett
rekomenderad brev till mig.

Avsändarens telefonnummer är: 072XXX05X ( oregistrerat nummer förstås)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ja för fan! Det känns väl 100 säkert att skicka klockan till en okänd utan betalning som skall visa den för en bekant.

Jag hade nog inte gjort det...
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Visst.. En blocket annons förstås och inte nog med det.. en extra stor kronograf från ett märke som börjar på Br drar nog till sig blickarna från lite annat folk än bara seriösa samlare... "
 

max

Dancing Queen
Felet är väl ganska välkänt? Annonserar man på blocket så får man 70% bästa-pris-kompisar, 20% vill du byta mot-kompisar och 9% andra junksvar och så 1% vettiga svar.

Förstår inte vad du undrar tbh, har du fått några bra och trevliga svar så tycker jag du lyckats bra :)
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Jo . nästan så kan det se ut ibland, men räknar in de flesta bytesförslagen bland bra svar eftersom pengarna ändå skulle ha gått till en annan klocka.dvs bra byten + - pengar eller bara pengar kvittar nästan ...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Flyttar den här tråden till diskussionsforumet. Det finns ju för tusan vare sig bilder eller pris! :lol:
 

max

Dancing Queen
antikmartin skrev:
Jo . nästan så kan det se ut ibland, men räknar in de flesta bytesförslagen bland bra svar eftersom pengarna ändå skulle ha gått till en annan klocka.dvs bra byten + - pengar eller bara pengar kvittar nästan ...
Jo, tänkte snarast på förslagen om byte mot sommarstugor, löständer och restpartier toaborstar :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår inte varför du inte svarar på mina mail. Vill ju visa den för en kompis och som sagt; Han köper den säkert. ;)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag har en bil ute som är ett rep objekt i 40 k klassen.
Gissa om jag är glad att jag inte la ut mitt tel nummer.

Jävla sista priset människor som inte ens kan stava som mailar hela tiden, visst det finns seriösa också.
Som tur är kan man se hur hur folk skriver om dom är seriösa eller inte.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Säljer min bil för 65k på blocket nu varpå jag skulle få 20 tkr för den enligt mannen på andra sidan tråden.
-"En mycket bra deal för oss båda!" :oops:

Jag "svarade" vänligt med att lägga på luren.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Wollen skrev:
Säljer min bil för 65k på blocket nu varpå jag skulle få 20 tkr för den enligt mannen på andra sidan tråden.
-"En mycket bra deal för oss båda!" :oops:

Jag "svarade" vänligt med att lägga på luren.

Lyssna på proffsen, dom vet vad dom talar om :lol:
 
Topp