• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oskulden ska tas, första Rolex

Marquise

Omega
När jag blev medlem här så frågade jag hur man kan köpa en så dyr klocka, en smart skribent här på KS förklarade då att jag snart kommer stå där med en Rolex runt vristen och fortfarande ställa samma fråga.

Men nu känns det som att tiden är inne! Jag har då bestämt att det är en Rolex Datejust jag vill ha, svart, grå eller vit tavla liknande dem som Zed & KMS sålde nyligen. Så nu till frågan, eftersom jag tänkte köpa begagnat så undrar jag vad är det jag ska kolla efter förutom självklarheter som repor och defekter? Kan inte säga att jag gjort någon grundlig analnys av klockan då de helt enkelt vara var den jag fastnade för i Rolex träsket.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Beror på om du vill ha fyr/femsiffrig ref. Fyrsiffrig har inte quickset t ex. Sedan om du vill ha glasring i vitguld eller stål, slät eller räfflad. Nitat/vikt eller integrerad länk, som kan vara jubilee eller oyster. Kolla stretch.
Lätt är det inte :), men roligt om man hamnar rätt. Lätt att bli kär i en DJ :).
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
Finns en snygg 1601 här på K&S ;)
Lycka till i jakten dom säger att den är roligast
 
Topp