• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

oskulden

Gold

Panerai
2-Faktor
Jag har nu blivit av med oskulden, och då ingen oskuld som helst utan platinaoskulden! Helt klart något att fira med en paketöppning


Detta är en klocka som jag först fick höra talas om för knappt ett år sedan av en klock-intresserad bekant till mig. Vi stod mest och skämtade om hur bisarr den var och nog är den just det. Helt tokig enligt min mening och jag tror med säkerhet att många där ute håller med mig. Inte heller är den vacker. Gräslig är nog ordet som jag skulle slänga mig med. Fast ändå så underbart konstig och knäpp. Utseendet kan jag ha överseende med, för i detta fall handlar det mer om konceptet.

"den är så vacker, som en saga" som @Denke skrev till mig när jag först skickade bilder på nyförvärvet

Det handlar om en Swatch, ett varumärke starkt förknippat med deras lekfullt färgglada och, i vissa fall, mönstrade plastklockor med batteriverk.

Vad är det då som är så speciellt med just denna Swatch? Jo, denna är gjorde i en av de absolut exklusivaste materialen, platina. Inte nog med det utan den är även driven av ett automatiskt verk. En typ av antites, fast samtidigt ändå inte....

Detta är Swatch Trésor Magique Limited Edition

Nog skrivet, nu till bilderna!
image1 (5).JPG

En av de mest imponerande boxarna jag stött på när det kommer till Swatch. Även den tyngsta box jag stött på jämfört både med den Breguet och Audemars Piguet jag ägt. Totalt väger den i boxen in på hela 4kg!

Snyggt presenterat med klocka, medföljande band samt verktyg för byte
image2 (4).JPG

Just det ex jag köpt ser ut att knappt blivit använt med orörd boett och framförallt helt orörda band
image3 (3).JPG



Bild på baksidan
image5.JPG


Lite specifikationer om klockan:
Referens - 07103
Mått - 36mm
Materialet är som tidigare nämnt Platina (950)
Uppvridning - Automatisk (ETA 2840)
Antal tillverkade - 12999 (numrerat limiterade)
År - 1993

Givetvis bjuds det på handledsskott
image4 (1).JPG

Urtavlan är i ytterkanten blå för att sedan övergå i en guldig skimrande ton med skelleterat centrum

Klocka, verktyg, samt medföljande plastband
image1 (6).JPG


Tack för mig!
 

Snårtas

Rolex
Den där är så galet konstig (platina och plast liksom) att man bara måste tycka det är kul. Inget jag skulle köpa, men kul att du vågar och delar med dig.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Helt klart en vansinnig klocka :D
Underbar kontrast mellan swatch kungen av plastklockor och att den är tillverkad i platina och har servbart etaverk.

Stort grattis! :)
 

Greven

Audemars
Måste bara gilla en sådan udda materialkombination. Gillar även ditt mod att satsa på denna skapelse.

Gratulerar!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Haha sjukt, frän dock! Får man fråga vad en sådan går loss på? Helt borta, ska jag säga 500 kr eller 100 000..
 
Topp