• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Äntligen - jag har fått ett arv från en avlägsen släkting!

wilsdorf

Omega
Här ska köpas klockor! Nu har det hänt....äntligen så har jag fått ett arv av en släkting jag inte kände till! Sådant man bara läst om....kolla bara mailet jag fått nedan:

"Vi vill informera dig om döden av Andrew Anderson, Vi vet att du inte har hört talas om honom innan, men han är en avlägsen släkting till dig.
Andrew Anderson dog utan en sista vilja och en känd anhöriga, detta är att informera dig om att du och din familj har rätt att hävda sin egendom
Vänligen kontakta dödsboet advokat för ytterligare information
advokat Kontakt
Namn: Helen Walters
Adress: London, Storbritannien
E-post: [email protected]
Telefon: (+ 44) 7035 937 794
Kontakta egendom advokat så fort du får detta mail
Glöm inte att inkludera din verifieringskod TSOL36182029-927.717-UK
Med vänliga hälsningar
Zane Denton
Treasury och Solicitor Department Storbritannien (outtagna egendom Division)
Diploma opinion"

DET BARA MÅSTE VÄL VARA PÅ RIKTIGT ELLER HUR??? TYCKER ALLT VERKAR VARA MYCKET SERIÖST!!! o_O o_O o_O o_O
 
Förra veckan blev jag erbjuden 100 trillioner dollar om jag hjälper en ex president ifrån Gambia att föra in lite pengar. Det ända dom ville ha var 10,000 kr i förskott till en transportkostnad för att föra över pengarna till mig. Det måste väl också vara på riktigt eller hur?:p:);):cool:
 

Dykarsjuk

Omega
Hmm måste va många dollarmiljonärer in the making nu:) Dykarsjuks hustru vann 10 eller var det 15 milj pund i iphonen i fredags... Grattis alla där ute;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Enligt mailuppgifter så är jag skyldig delstaten Texas ca $3000 i obetalda böter (högst oklart för vad), jag behöver bara skicka mitt kontonummer så att de kan reglera det, annars hotar de med rättsliga åtgärder. Fast enligt andra mail jag fått så har jag tydligen ca $10000 innestående skattepengar i Arizona som de vill betala ut, bara de får mitt kontonummer.

Jag tänker att det borde ta ut varandra. Tänker jag rätt? :D
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Enligt mailuppgifter så är jag skyldig delstaten Texas ca $3000 i obetalda böter (högst oklart för vad), jag behöver bara skicka mitt kontonummer så att de kan reglera det, annars hotar de med rättsliga åtgärder. Fast enligt andra mail jag fått så har jag tydligen ca $10000 innestående skattepengar i Arizona som de vill betala ut, bara de får mitt kontonummer.

Jag tänker att det borde ta ut varandra. Tänker jag rätt? :D



Man borde "länka ihop" dom med varandra typ som Hassan gjorde:
 

Skolläraren

Panerai
Nigerian-Prince-Doesnt-Understand-Why-People-Dont-Want-Free-Money-Tranfered-To-Their-Bank-Accounts-In-Comic-By-See-Mike-Draw.jpg
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Haha, man har väl fått sin fair share av dessa jävla scam-brev. Men det sjukaste hände när jag började på mitt nuvarande jobb. Tre dagar färsk så fick jag post (ja, trevlig hederlig snigelpost). Jag har knappt fått mailen att funka och nån skickat brev till mig?! Det måste vara nåt bra... öppnar och ser ett stort "CONGRATULATIONS" följt av dålig engelska där avsändaren försöker övertyga mig att jag vunnit 30 MILJONER EUR genom ett slumpmässigt lotteri (WOW!). Enda haken är såklart att jag måste sätta in en administrationsavgift a la 1000 EUR på dittan och dattan konto. Men det sjuka är inte att jag inte hämtade ut mina 30 millar utan att brevet var addresserat till mig, på företagets adress och min avdelning specifikt. Sick... jag tror fortfarande det är en kollega som säljer våra adressuppgifter till tredjepart :nailbiting:
 
Topp