• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - är jag den enda...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
... som är innerligt trött på att skära lök med all s*tans sveda och gråtande...? Har ni konkreta tips på att lindra detta?
hq
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Skidglasögon ;) Eller om man ska ge ett lite seriösare tips värma upp löken lite innan. Något ämne i löken förändras vid uppvärmning och det gör att ögonen inte irriteras, inga tårar. Sedan det sista och mest smärtsamma som man fick lära sig under sin korta karriär på krogen, härda :roll:
 

Knät

Cartier
Dra lite vatten under ögonen innan.. Funkar för en del..

Har inga problem med att skära lök för det mesta.. Dock har jag en jävla ovana att hacka chili och sen glömma bort att tvätta händerna innan jag går på muggen.. :oops:
 

Kson

Patek
2-Faktor
Helmeroni skrev:
Skidglasögon ;) Eller om man ska ge ett lite seriösare tips värma upp löken lite innan. Något ämne i löken förändras vid uppvärmning och det gör att ögonen inte irriteras, inga tårar. Sedan det sista och mest smärtsamma som man fick lära sig under sin korta karriär på krogen, härda :roll:

Bra tips : )
 

bredbud

Omega
Har hört att man kan olja in kniven med typ rapsolja innan man skär löken (sett på sv uppfinnare). Har inte testat men det funkar kanske??

//M
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Pleximannen skrev:
Det är ju roligt med cyklop men jag kör matberedare om jag ska hacka mer än 1 lök. Går sjukt snabbt och smidigt.
Ja matberedaren lät ju klokt! Ganska kämpigt att rengöra, men man kan ju ej äta kakan och ha den kvar. :)
 

Obeedoobe

Friends of KS
Knät skrev:
Dra lite vatten under ögonen innan.. Funkar för en del..

Har inga problem med att skära lök för det mesta.. Dock har jag en jävla ovana att hacka chili och sen glömma bort att tvätta händerna innan jag går på muggen.. :oops:

Ha ha,den klassiska "brandpinnen". Den niten har man gått på ett par ggr :lol:

Mvh
 

Josef B

Bestraffaren
Riktiga män tärnar lök med ordentliga knivar, inte fjantberedare, och gnuggar löksaften i ögonen efter!

;)

Tojiro Flash
20121124_155549.jpg
 

max

Dancing Queen
Yepp lindras väldigt mkt med en riktig kniv, finns mkt bra på tex cleancut.se
Kostar dryga tusingen men är värt det då både lökhackandet och all annan matlagning blir mkt enklare och roligare.

Annars får du byta till rödlök :D
 
Topp