• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - 3D-tv något att satsa på eller bara en tillfällig fluga?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Givetvis är man ju inte bara klockintresserad, man har ju en stark böjning för tekniska prylar överhuvudtaget... Men 3D Tv börjar bli billigare och billigare och tekniken förhoppningsvis mera sofistikerad, det enda som jag tycker är lite småtramsigt är dessa 3D glasögon, men 3D utan glasögon är väl på väg... Vet dock inte om det finns en sådan storbildstv utan 3D glasögon på marknaden ännu. Några erfarenheter av 3D Tv apparater på forumet?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Köp LGs då de har passiva brillor = billigare om hela familjen skall ha, men 3D är inget att hänga upp sig på. Bara en massa mer kostnader i alla led för att få lite wow faktor.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
3D is da thing, har haft det sedan det kom och du måste ha aktiva brillor då du annars får halva upplösningen!
 

Josef B

Bestraffaren
Jag köpte nyss en Samsung SmartTv och de filmer och klipp som är optimerade för 3D är helt suverän! Vanliga filmer och Tv som jag tittat på i 3D funkar ok. Kvalitetsmässigt och detaljrikedom så blir bilden, tycker jag, blir bättre. Men det är ansträngande för ögonen och bara jobbigt att ha glasögonen på sig. Jag hade kvar ett par glasögon som jag fick när jag var på bio och de funkar inte med Samsungs SmartTv, men jag fick med två par som ingick i paketet.
Men som sagt, de film och klipp som är optimerade för 3D funkar jättebra!
 

Isodor

Audemars
Krasst sagt är 3D marknaden död men företagen utgör konstgjord andning för att försöka få upp suget för det.

Det var väl samma skit under 90 talet när flugan för presenterades..

Jag vet då ingen som använder 3D-funktionen på TVn då det är nästan migränframkallande...

Dock har alla bra nya tv-apparater 3D och du får nog se det som en bonus.

Bästa TV'n på markanden är som tidigare Panasonics VT serie, tror de ligger i VT50 nu? Jag har V10 och den är fortfarande grym såhär 3 år senare...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Krasst sagt är 3D marknaden död men företagen utgör konstgjord andning för att försöka få upp suget för det.

Det var väl samma skit under 90 talet när flugan för presenterades..

Jag vet då ingen som använder 3D-funktionen på TVn då det är nästan migränframkallande...

Dock har alla bra nya tv-apparater 3D och du får nog se det som en bonus.

Bästa TV'n på markanden är som tidigare Panasonics VT serie, tror de ligger i VT50 nu? Jag har V10 och den är fortfarande grym såhär 3 år senare...


På vilket sett är marknaden död? Fler och fler filmer släpps i 3D och i stort alla nyare bättre TV-apparater har funktionen.Klart du får en värdelös upplevelse av en TVkonvertering men är det den äkta varan så är det suveränt. Nyfiken bara, äger du en 3D-TV och filmer?
 

Ricrob

Patek
Absolut ett måste! När det är dags att byta ut min feting LG jag har nu så blir det en fetto-feting LG med passiv 3D, inget snack om saken! Det enda den TV'n saknar enligt mig är ambilight men man kan inte få allt.. ;)
 

Gregerus

Omega
Väldigt överskattat, drygt som fan med glasögonen under en lång film. Coolt i ca 10 min sen enbart störande.
 

Isodor

Audemars
Citerar en blogg jag läser:

"Förra året var det sämsta bio-året i USA på 17 år. Intäktsmässigt, that is. Trots 12 stora releaser i 3D och massiv marknadsföring av bland annat den senaste Harry Potter-filmen (i 3D). I Europa ser de senaste mätningarna inte särskilt mycket bättre ut. Faktum är att vi européer har varit mindre förtjusta i 3D än vad jänkarna har, ända sedan trenden tog fart.

Disneys senaste tre 3D-releaser har gått bättre i 2D, inklusive John Carter där extrakostnaden för 3D-effekten i produktionen ryktas ha uppgått till hiskeliga 100 miljoner. Om det stämmer eller ej har jag ingen aning om, men det är dags att dödsförklara denna hemska gimmick nu och gå vidare. ."
 

max

Dancing Queen
Upplösningen blir 1080i, hur många ser skillnaden på 1080i och 1080p?
De flesta, jag kör hellre lägre upplösning progressivt än 1080i
Nu kollar jag sällan på tv men progressivt och interlaced är det en jäääla skillnad på om man har doningar som pallar progressivt bra! Billiga tv och dvdspelare klarar inte progressivt så bra och då är skillnaden mellan p och i inte så stor och p kan nästan vara irriterande med släp och lagg.
 
V

Viggen

Guest
Farsan äger en LG med 3D. Låt oss säga så här. Den enda gången jag har sett 3D´n användas var när han kikade på den senaste Transformers rullen. Nej tack! Det var inget för mig, väntar tills det kommer holografisk-TV. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Blandade åsikter här...:p Jag har en Samsung 50 tums från 2007, den visar bara 720p. Men den har dugit fint hittills...
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
När jag går på bio och 2D/3D-alternativ finns så väljer jag alltid 2D. Är bekvämare för ögonen och inte lika distraherande vilket gör upplevelsen bättre i mitt tycke
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har en LG 3D tv. Har sett ett fåtal 3D filmer på den. Helt okej men det är inte så övertygade att jag väljer bort 2D.
 
Topp