• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: 60-årspresent till Svärfar?

tudors

Omega
Hej!

Min svärfar fyller 60 i veckan och vi ska ge en "stor" gemensam present men jag skulle vilja ge något personligt då han är är en jävel på att alltid ställa upp.

Han är den klassiska gubben som älskar flygplan, bilar och stora/snabba båtar. Problemet är att han har det mesta.

Har ni några tips?

Tack på förhand!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Köp en flaska whisky/champagne från födelseåret (ja, kan bli dyyyyrt) Men om dricka är intressant så har vissa vingårdar/destillerier göra personliga etiketter.

Snabba bilar: Bjud med svärfar på lite körning på mantorp i snabb bil? Upplevelse passar alltid bra om man har "allt"

Lycka till! :)
 

tudors

Omega
Köp en flaska whisky/champagne från födelseåret (ja, kan bli dyyyyrt) Men om dricka är intressant så har vissa vingårdar/destillerier göra personliga etiketter.

Snabba bilar: Bjud med svärfar på lite körning på mantorp i snabb bil? Upplevelse passar alltid bra om man har "allt"

Lycka till! :)


Bra tips! tack :)
 

tudors

Omega
Han har en egen helikopter :) Som sagt, han är jävligt svår att köpa något till. Tack för alla tips! Jag sitter nu och tittar efter Sprit/Skumpa från 1954. Någon som vet något bra förmedlare/sajt?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Om du ändå känner att klocka vore kul så har jag en Omega från -54 på väg ut (löjligt bra skick) och kontakt med en av Sveriges bästa handgravörer genom jobbet. PM:a om det låter intressant!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Han har en egen helikopter :) Som sagt, han är jävligt svår att köpa något till. Tack för alla tips! Jag sitter nu och tittar efter Sprit/Skumpa från 1954. Någon som vet något bra förmedlare/sajt?
Har man egen helikopter så blir det ju lite svårt.. Vore intressant att se hans klocklåda...
 

tudors

Omega
Om du ändå känner att klocka vore kul så har jag en Omega från -54 på väg ut (löjligt bra skick) och kontakt med en av Sveriges bästa handgravörer genom jobbet. PM:a om det låter intressant!

Tack Hans, skulle vara perfekt men han är lustigt nog ingen klockdåre, har sin Breitling & en GMT och är löjligt nöjd med det.

Men hade varit coolt med en årsklocka om det funnits i hans intresse:)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Han har en egen helikopter :) Som sagt, han är jävligt svår att köpa något till. Tack för alla tips! Jag sitter nu och tittar efter Sprit/Skumpa från 1954. Någon som vet något bra förmedlare/sajt?


Tror tyvärr det kan vara tuff med vin från 1954.
Verkar överlag finns väldigt lite vin till salu från 1950-talet.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Ja verkar tufft. Hittar lite whiskyflaskor mellan 8-12K vilket känns magstarkt då han inte är någon större fantast av whisky.

Tyvärr.


Är han något intresserad av vin skulle jag föreslå att ni köper han en ordentlig vinprovning istället.
Kanske kan man pricka någon där iaf en flaska från -54 presenteras.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Han har en egen helikopter :) Som sagt, han är jävligt svår att köpa något till. Tack för alla tips! Jag sitter nu och tittar efter Sprit/Skumpa från 1954. Någon som vet något bra förmedlare/sajt?


Vet inte hur det är med tillgängligheten men auktionsverken brukar ha en del ibland... I auktionen i juni såldes en haut-brion 1954 f.ö. - dock privatlagrad... :blackeye: I april såldes en 1954 calva, också auktionsverket.

N&P har en magnum Krug 1953 inne: http://www.nickollsandperks.co.uk//product.asp?product=11501753MND11763

Jag skulle nog också säga att det går att få tag i en d'yquem från 1954, men det kommer blir DYRT :nailbiting:
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Alltid kul att få "upplevelser" i present, finns massvis med ställen som säljer, här är väl en av de största: http://www.liveit.se/
Fisketurer om han är intresserad? Finns massvis med duktiga arrangörer (PM´a om du vill ha något i närheten av GBG).
 
Topp