• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: American opticals

AndyAnd

Cartier
För att matcha min nya speedy så behöver jag ett par American opticals. Är det någon som vet hur och vart man bäst och billigast köper ett par? :)

Råd, tips, bilder och förslag mottages ödmjukt!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
AndyAnd - Kolla säljaren doboy928 på eBay. Köpte ett par polariserade 47mm med brun lins och guldbågar. Satt perfekt på mitt stora huvud.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Visst var det 57mm jag menade! Tycker ändå de kunde fått vara aningen större :)
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Info med viss överlappning till TS fråga. Jag är utrustad med ett rätt runt och stort hjärn-kar (kranium...) och tycker 55 millimeters Randolph är en rätt bra kompromiss. Provade 57 men det var alldeles stort.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Är det någon som skulle vilja bjuda på ett faceshot? De ser ju onekligen rätt schyssta ut på bilderna på länken. :cool:
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
u9atygaq.jpg


Jag har 55or....jag gillar att de är lite små....
 

KMS

Rolex
Tror alla storlekar passar, om man säger så. Jag har ett par vanliga rayban aviator och ett par 52 mm AO. Ville ha ett par som är mindre, som skiljer sig från mina vanliga aviators. Är nog rätt så normal/medel i huvudstorlek...
 

Sond

Patek
Skulle någon vänlig själ kunna tänka sig att mäta ett par från båge till båge? Nära gångjärnet.
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Mina står det 57/140 mm på ena skalmen. Jag har den blästrade varianten. Mitt huvud har storlek 63.

jyqehupu.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag har 55or....jag gillar att de är lite små....[/quote]

Äh, jag har inte 55, jag har 52 såg jag precis....
 
Topp