• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT? Ari Gold...

virrooo

Audemars
2-Faktor
Åh kommer ihåg när jag såg den scenen för första gången. Drömde mig bort till en framtid där jag kunde köpa en rolex on the go...
 

Whedda

Rolex
Den där AP'n han får lite senare i serien går ju inte av för hackor :)

Nä men ser verkligen inte logiken i att en kostymbärande chef för Warner Bros skulle bära en Royal Oak Chrono i helguld...Okej om det varit en jumbo i stål eller någon komplikationsklocka på läderband men detta är för mig mest vräkigt och fortfarande inte "maybe the finest timepiece in the world" som de kallar det.

Lite intressant att det sägs att AP inte betalat en krona för att ha med klockan i serien utan det skall ha rört sig om en av producenternas kärlek till varumärket.
 

Whedda

Rolex
Vem av de? Ari får ju en helguld RO med is, och bär efter det en ROC.
Connolly bär först Daytona i två olika färger, sedan RO i stål(?) på läder, och sedan RO i guld på läder :)

Connolly syftade jag till..en 15300/OR är väl en RO i guld på Läder ;)

Ari bär väl en vanlig ROC i stål med vit tavla och får sedan en likadan i helguld om jag minns rätt...Inget minne av något med is?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Rolex on the go är fint... efter min första modevecka i milano köpte jag en sådan på språng på Pisa i Milano... vilken känsla.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Connolly syftade jag till..en 15300/OR är väl en RO i guld på Läder ;)

Ari bär väl en vanlig ROC i stål med vit tavla och får sedan en likadan i helguld om jag minns rätt...Inget minne av något med is?

Har för mig att Aris helguldare har is på tavlan. Logiskt också, i och med att det är hollywood. Vräkigt är rätt.
 

Owaysis

Cartier
Nä men ser verkligen inte logiken i att en kostymbärande chef för Warner Bros skulle bära en Royal Oak Chrono i helguld...Okej om det varit en jumbo i stål eller någon komplikationsklocka på läderband men detta är för mig mest vräkigt och fortfarande inte "maybe the finest timepiece in the world" som de kallar det.

Lite intressant att det sägs att AP inte betalat en krona för att ha med klockan i serien utan det skall ha rört sig om en av producenternas kärlek till varumärket.

Han är ju ändå aktiv inom underhållningsbranschen, det känns ändå rätt så okej då. Hade varit en annan sak om Percy Barnevik hade sportat en sådan klocka..
 

Whedda

Rolex
Han är ju ändå aktiv inom underhållningsbranschen, det känns ändå rätt så okej då. Hade varit en annan sak om Percy Barnevik hade sportat en sådan klocka..

Absolut men hela hans Image är ju fortfarande är ha hyfsad koll och smak. Det är ju därför han säger "get me a stainless steel Rolex, I want to appear humble..." Glider man runt i Made to Measure Domenico Vacca kostymer känns det lite pajjigt med Helgulds ROC till...

Nä tacka vet jag Pateken som Billy Walsh hustlar till sig i Cannes...
 

ErikGBG

Audemars
Nä men ser verkligen inte logiken i att en kostymbärande chef för Warner Bros skulle bära en Royal Oak Chrono i helguld...Okej om det varit en jumbo i stål eller någon komplikationsklocka på läderband men detta är för mig mest vräkigt och fortfarande inte "maybe the finest timepiece in the world" som de kallar det.

Lite intressant att det sägs att AP inte betalat en krona för att ha med klockan i serien utan det skall ha rört sig om en av producenternas kärlek till varumärket.
Hört samma om tequilan dom promotar. Tydligen polare till producenten som äger det företaget eller typ agenturen i USA. Där kan man snacka reklamerade.
 

Owaysis

Cartier
Absolut men hela hans Image är ju fortfarande är ha hyfsad koll och smak. Det är ju därför han säger "get me a stainless steel Rolex, I want to appear humble..." Glider man runt i Made to Measure Domenico Vacca kostymer känns det lite pajjigt med Helgulds ROC till...

Nä tacka vet jag Pateken som Billy Walsh hustlar till sig i Cannes...

Nej det är klart, jag förstår vad du menar. En snubbe som har sådan klass och stil i sin klädsel bör veta att man inte går runt med en sådan klocka om man nu inte är en hiphopstjärna/elitidrottare.

I just det fallet med stålrolexen så var det ju dock så att han skulle få besök av sin "loser"kompis och ville inte verka allt för framgångsrik framför honom. När han annars hänger runt svinrika människor runt om i Hollywood så lär han skita i att verka humble.
 

Whedda

Rolex
Nej det är klart, jag förstår vad du menar. En snubbe som har sådan klass och stil i sin klädsel bör veta att man inte går runt med en sådan klocka om man nu inte är en hiphopstjärna/elitidrottare.

I just det fallet med stålrolexen så var det ju dock så att han skulle få besök av sin "loser"kompis och ville inte verka allt för framgångsrik framför honom. När han annars hänger runt svinrika människor runt om i Hollywood så lär han skita i att verka humble.

Sant.. För att klargöra är det inte så att jag tycker det är fel med en ROC i helguld, tvärtom! Dock gör den sig i mitt tycke bättre till ledigare klädsel än med kostym då det blir alldeles för mycket rysk gangster. Samma sak gäller Day Date även om den modellen ansågs så classy det kunde vara under perioder. En amerikansk president bar ju knappast t-shirt och jeans under 60-talet och skulle ju framstå som väldigt seriös så uppfattningen har helt klart förändrats även om en elegant kostymare på läderband alltid varit smakfullt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sant.. För att klargöra är det inte så att jag tycker det är fel med en ROC i helguld, tvärtom! Dock gör den sig i mitt tycke bättre till ledigare klädsel än med kostym då det blir alldeles för mycket rysk gangster. Samma sak gäller Day Date även om den modellen ansågs så classy det kunde vara under perioder. En amerikansk president bar ju knappast t-shirt och jeans under 60-talet och skulle ju framstå som väldigt seriös så uppfattningen har helt klart förändrats även om en elegant kostymare på läderband alltid varit smakfullt.

Vad säger du? Är inte min isade daydate med färgad tavla classy. Nu sjönk du i mina ögon Whedda!

Hehe...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ari Gold..... Hmmm.. Har blivit kallad Ari av grabbens lagpolare i innebandyn sen den serien dök upp.
Det började när jag var coach så desvärre tror inte det var pga klockorna utan snarare temperamentet..;-)
 
Topp