• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Attityden hos Bilzerian:)

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker det värsta är folk med avancerade efternamn som bor på fina adresser i generationer, som i sin tur ser ned på "vanligt folk".
 

Knight

Cartier
Jag internetprovocerade omedvetet förra veckan. I ett svagt ögonblick lade jag ut en bild på min klocka på instagram och Facebook. Det är ju mitt största intresse tänkte jag men... Det gillades inte och en vän sa att några hade talat om att jag inte borde lägga ut så fyra klockor för det kan vara provocerande för de som inte har det lika bra ekonomiskt. Sjukt men det var bara att ta bort bilden:)

Jag tycker inte att det var svagt av dig, snarare svagt av dina vänner att bli provocerade av en bild. I Dans fall är det bara tydligt att han vill provocera främmande människor med sin kommentar.
 

Daruvar

Cartier
Dan Bilzerian är enligt mig bara en påhittad marknadsföringskaraktär. Han har fått en personlighet och stil för att få så många följare som möjligt att "förgifta" med sin låtsaspersonlighet. Tycker ofta bilderna är roliga men tror inte ett dugg på att det är hans "riktiga" jag!
Missuppfatta inte mig, hans instagramkonto är ett av de roligaste!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Aldrig hört talas om mannen innan, orkade lyssna i 2-3min (undra om han skulle gilla bli erbjuden 500dollares för att suga av någon...). Min spontana tanke, vilken jävla mupp...
 

emilarne

Cartier
Har en på jobbet som kutar förbi dagligen för att visa vad denna pajas postat... Tröttsamt men å andra sidan är det väl det han vill projicera :/
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Han är ganska ball. Veteran, klarade nästan BUD-S (navy säl grundutbildning), vann okristligt mycket pengar på pokr och leker dagarna ut.

Men ja, stil saknar han..
Nära skjuter ingen hare. Nära behöver man inte snacka om. Jag pratar aldrig om att jag inte klarade BUD-S. Pratar heller aldrig om att jag inte ens försökt och knappt ens har nån som helst anknytning till US of A. Och inte kan jag lira poker heller :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Då har vi extremt olika syn på vad som är "kung" och inte.

Japp, precis som vi har olika syn på mycket annat också.

Extremt kul att det svider så mycket i folks ögon när en lirare lever sitt liv till fullo, nästan till döden.
Han har mycket pengar, och? Han gör väl vad han vill för det pengarna? Hans idgaf attityd är kung.
Jantelagen i ett nötskal det här.
 

JAH42

Friends of KS
Jag väntar med spänning att han ska komma ut ur garderoben. Överkompensation någon? Ganska kul är hans konto i vilket fall.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Japp, precis som vi har olika syn på mycket annat också.

Extremt kul att det svider så mycket i folks ögon när en lirare lever sitt liv till fullo, nästan till döden.
Han har mycket pengar, och? Han gör väl vad han vill för det pengarna? Hans idgaf attityd är kung.
Jantelagen i ett nötskal det här.

Haha, det handlar inte om jante. De här som träffat mig vet att jag inte är någon anhängare av jante-skräpet. Det svider inte heller i mina ögon att han har stålar, sättet han spenderar dessa på får stå för honom (vapen, sprit, prostituerade... Och ja, tydligen klockor och även på klockorna går min och din/Dan:s smak isär.)

Mitt huvudbry är dessa människor som dyrkar honom som om han vore någon "kung" eller ett eftersträvansvärt exempel. Otroligt larvigt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Haha, det handlar inte om jante. De här som träffat mig vet att jag inte är någon anhängare av jante-skräpet. Det svider inte heller i mina ögon att han har stålar, sättet han spenderar dessa på får stå för honom (vapen, sprit, prostituerade... Och ja, tydligen klockor och även på klockorna går min och din/Dan:s smak isär.)

Mitt huvudbry är dessa människor som dyrkar honom som om han vore någon "kung" eller ett eftersträvansvärt exempel. Otroligt larvigt.

Var inte riktat mot speciellt dig det andra stycket jag skrev, det var mer generellt.
Vad jag gillar med han är hans attityd, att han skiter i allt och allas åsikter. Helt rätt. Sen kan man diskutera hur mycket som helst vad som är moraliskt rätt osv, each to his own. Roande och nöjande med folk som sticker ut på sociala medier och irl.
 

Knight

Cartier
Extremt kul att det svider så mycket i folks ögon när en lirare lever sitt liv till fullo, nästan till döden.
Han har mycket pengar, och? Han gör väl vad han vill för det pengarna? Hans idgaf attityd är kung.
Jantelagen i ett nötskal det här.

C-kändisar som ska spela sensations- och bad boy-kortet för att förstärka sitt personliga varumärke har inget som helst med jante att göra. Det är bara jävligt tröttsamt och oskönt. Det är utstuderad marknadsföring.

Får jag sedan gissa så är ett klockforum det sista stället du hittar jante på.
 

Mr Chance

Kalmar
Var inte riktat mot speciellt dig det andra stycket jag skrev, det var mer generellt.
Vad jag gillar med han är hans attityd, att han skiter i allt och allas åsikter. Helt rätt. Sen kan man diskutera hur mycket som helst vad som är moraliskt rätt osv, each to his own. Roande och nöjande med folk som sticker ut på sociala medier och irl.

Jag kan inte fatta att du går på snacket om att han skiter i andras åsikter! Andras åsikter är ju hans drivmedel...
 

Nexus

Panerai
Nu har jag visserligen ingen större koll på grabben i fråga, men att döma av de bilder jag har sett på honom verkar han tillhöra den sortens människor som är lite för rika för att bry sig (Typ som Marilyn Manson nu för tiden) och detta är något som kan vara ganska festligt.
 

BOTL

Panerai
Jag har inte läst alla inlägg så kanske någon påpekar detta....att ha mycket pengar vare sig du har vunnit eller jobbat dig till det och sedan tycka att man kan trycka till andra människor med mindre pengar eller vara vulgär visar en otrolig brist på alla egenskaper som borde värdesättas. Men den logiken ska jag som är stor gå runt och slå ner andra som är mindre/svagare för att jag kan......

Tolkningen på jantelagen är väl knappast att if you can be an asshole then be it.

Sällan har jag imponerats av någon som utmärkt sig med sin inkomst eller brist på ödmjukhet. Däremot har jag ett par bekanta som har enormt med pengar och äger fastigheter, butikskedjor osv men är oerhört ödmjuka och vänliga... DET är imponerande att den definierande egenskapen på den som har hutlösa tillgångar är deras ödmjuka sätt.

Ett lysande exemplar på det jag värdesätter hos en människa är farbror Af Sjodahl som jag träffade på en GTG och även pm:at med......han han massor med fina klockor men hans ädmjuka sätt är det jag värdesätter efter vårt möte!
 

Knight

Cartier
Nu har jag visserligen ingen större koll på grabben i fråga, men att döma av de bilder jag har sett på honom verkar han tillhöra den sortens människor som är lite för rika för att bry sig (Typ som Marilyn Manson nu för tiden) och detta är något som kan vara ganska festligt.

Marilyn Manson är en a-listare, den här killen är inte riktigt där än. Först måste han bygga upp en stor fanbase genom att vara kontroversiell på nätet, sedan kapitaliserar han på det med en reality-serie eller dylikt.
 

hellbit

Cartier
Jag har inte läst alla inlägg så kanske någon påpekar detta....att ha mycket pengar vare sig du har vunnit eller jobbat dig till det och sedan tycka att man kan trycka till andra människor med mindre pengar eller vara vulgär visar en otrolig brist på alla egenskaper som borde värdesättas. Men den logiken ska jag som är stor gå runt och slå ner andra som är mindre/svagare för att jag kan......

Tolkningen på jantelagen är väl knappast att if you can be an asshole then be it.

Sällan har jag imponerats av någon som utmärkt sig med sin inkomst eller brist på ödmjukhet. Däremot har jag ett par bekanta som har enormt med pengar och äger fastigheter, butikskedjor osv men är oerhört ödmjuka och vänliga... DET är imponerande att den definierande egenskapen på den som har hutlösa tillgångar är deras ödmjuka sätt.
Jag håller helt med dig.
Det jag ibland kan ha problem med bara är att alla verkar tycka om rika människor som inte spenderar dem:) typ som Kamprad. Jag tycker att man ska behandla alla människor lika och man ska respektera varandras åsikter olikheter osv. Men jag tycker också att man ska få köpa 50 Ferrari bilar och ställa utanför sitt hus ifall man nu av någon sjuk anledning vill och kan det. Mao om man är rik och gillar prylar så ska alla andra också visa respekt för det. I Sverige kan jag känna att man generellt ogillar människor som köper mycket grejer. Man kanske ska tänka på att de som spenderar iallfall skapar efterfrågan i ekonomin vilket hu gör att det blir bättre så än om den rike bara har pengarna på banken:) själv har man ju sponsrat lite klockagffärer och jag hoppas att ägarna till dessa handlar vidare för pengarna jag givit dem:)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har ingen aning om hans personlighet, så jag kan varken säga bu eller bä om den. Men tydligen verkar många störa sig på hur han lever. Jag tycker att han kan vara underhållande.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag har inte läst alla inlägg så kanske någon påpekar detta....att ha mycket pengar vare sig du har vunnit eller jobbat dig till det och sedan tycka att man kan trycka till andra människor med mindre pengar eller vara vulgär visar en otrolig brist på alla egenskaper som borde värdesättas. Men den logiken ska jag som är stor gå runt och slå ner andra som är mindre/svagare för att jag kan......

Tolkningen på jantelagen är väl knappast att if you can be an asshole then be it.

Sällan har jag imponerats av någon som utmärkt sig med sin inkomst eller brist på ödmjukhet. Däremot har jag ett par bekanta som har enormt med pengar och äger fastigheter, butikskedjor osv men är oerhört ödmjuka och vänliga... DET är imponerande att den definierande egenskapen på den som har hutlösa tillgångar är deras ödmjuka sätt.

Ett lysande exemplar på det jag värdesätter hos en människa är farbror Af Sjodahl som jag träffade på en GTG och även pm:at med......han han massor med fina klockor men hans ädmjuka sätt är det jag värdesätter efter vårt möte!



Haha...vad är det du säger pojkspoling! Kallar du mig för farbror :D, farbror blir min först när man fyllt 50 min kära BOTL och tills dess så är det 2 år.! Jag tackar ödmjukast för dom fina orden min vän, för det är så jag vill vara och försöker att vara mot min medmänniskor.
Att man skulle vara bättre än någon annan människa bara för att man har pengar eller många fina klockor finns inte i min värd, för att citera ett citat från Jönssonligan; "inför lagen är vi alla lika dåre som direktör" sen om det är så i verkligheten låter jag vara osagt :cool:. Vill bara säga att jag tyckte det samma om dig BOTL, mycket bra egenskaper jag värdesätter hos människor, empati, sympati, generös och att du var väldigt trevlig gjorde mig glad iaf.
 

POO

Panerai
Vafan, jag trodde det handla om typ en drive in pizzeria. Det hade varit något. Så är det bara en förvuxen fjant, som tydligen vuxna människor verkar tycka är fräck...
 

Rber

Audemars
2-Faktor
ImageUploadedByTapatalk1403979787.659603.jpg
 
Topp